Problem asi neni v gcc

Petr Savicky savicky na cs.cas.cz
Úterý Leden 18 12:02:34 CET 2000

> No tohle se stava pri vadne pameti, skuste okopirovat cely /usr/bin a pak
> ho cely porovnejte.

Stalo se. Delal jsem to ctyrikrat (do vfat partition, protoze
v linuxu uz nemam misto - je to 98M vcetne podadresare X11).
Poprve se jeden soubor lisil, pak bylo trikrat vse bez chyby.

Moje binarka je mnohem "uspesnejsi". Zkopirovat ji bez chyby
se povede tak v 10% pripadu, ne-li mene.

> Take by to mohlo byt nasledkem hacnuti, ale to se mi nezda az tak
> pravdepodobne.

To bych byl opravdu nerad, ale v tuto chvili take nevidim duvod z toho
vychazet.

Udelal jsem MemTest-86 v2.1. Bootoval jsem dvakrat, pokazde
jsem nechal vsech 5 testu probehnout dvakrat. Zadna chyba se nenasla.

Trochu jsem pokrocil v hledani mista chyby. Kdyz svoji binarku
vy-uudecoduji na disk z textoveho souboru a delam na ni opakovane
kontrolni soucet prikazem sum, pak se prvni vysledek
obvykle lisi od vsech nasledujich. Kdyz restartuji pocitac,
pak se prvni vypocet sum vrati na hodnotu prvniho vypoctu pred restartem
a pak to prejde na nejakou novou hodnotu a vydrzi to na ni.

Prikaz sync nic nezmeni - nevim, co z toho plyne.

Zaver tedy je, ze na disku se soubor nemeni, ale k chybe dochazi
i pri cteni souboru, nejen pri zapisu.

Nez se tedy pustim do vymeny RAM a podobnych neprijemnosti,
chtel bych se jeste zeptat:
1. Dalo by se z uvedenych udaju usoudit, na ktere misto pameti
   by bylo dobre se zamerit?
2. Neni nejaka moznost donutit linux, aby pro cteni souboru pouzival
   nejakou jinou cast pameti? Kdyby to pomohlo, byl by to asi dukaz,
   ze je chyba v pameti.
3. Existuje jeste nejaky dukladnejsi softwarovy test pameti nez Memtest86?
4. Nemuze to prece jen byt necim jinym?

Predem diky za odpoved.
  Petr Savicky