Chyba v RH 6.2

Pondělí Červenec 31 16:32:48 CEST 2000

On Mon, 31 Jul 2000, Miroslav Jezbera wrote:

> Chtel bych upozornit, ze v RH 6.2 je stale chyba v tom, ze jakykoliv
> uzivatel muze spustit "shutdown now" a dostat se tak do single-user
> modu. Resi se obvykle tak, ze se smaze link v adresari /usr/bin. Myslim,

No, moc tomu nerozumim. Jak muze nekdo != root smazat neco v /usr/bin? Jak
se dostanu do single-user modu pomoci shutdown? To prece masina slitne a
zadny shell tam nezbyde....

Navic je zde dalsi problem - pokud muze toto udelat normalni uzivatel
prihlaseny na konzoli, pak je to schvalne (muze beztak udelat
CTRL+ALT+DEL).

> ze jsem nasel lepsi zpusob ( doufam, ze neobjevuji davno objevene). Tento
> link jsem nahradil skriptikem (bohuzel ho nemam u sebe) asi takovim to:
>
> if test $1 "-r" then reboot
> endif
> if test $1 "-h" then halt
> endif
>
> ( zrejme by to takhle nechodilo, nepamatuji si ho presne a moc neumim
> bash - upravil jsem nejakej jinej skriptik).

Asi by to chtelo vice informaci, jinak se to neda vyresit. Muzete i
soukrome na mou adresu a pak poslat do konference jen resume.