Editor Ted

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Úterý Březen 7 14:02:55 CET 2000

Krištof Petr <Petr na Kristof.CZ> wrote:
> Mark deDoes se sam a zcela dobrovolne ;-) rozhodl,
> ze pro distribuci RedHat-6.2cz udela novou verzi Teda.

Prima. Jak vyplyva z meho predchoziho dopisu, kdyz to udela dobre,
automaticky tim pripravi Teda i pro libovolny jiny jazyk (alespon
pro jazyky pouzivajici ISO-8859-x).

> Rpm-ko bude mit ceske descripsny, cesky resource file
> a kdyz bude mit uzivatel nastavenou promennou LANG,
> tak si Ted sam prepne resoursy.

Opet podle meho predchoziho dopisu: pro prepinani resourcu je standardni
postup, ktery nezalezi jen na promenne LANG, a ktery nema pro cestinu
zadne zvlastnosti.

S narodnimi popisy RPM je to tezke, protoze se pri instalaci/upgrade pomoci
instalacniho programu (pokud se nepletu) neberou z *.rpm, ale ze souboru
s popisem vsech baliku, ktery jsme prekladali s Milanem Kerslagerem a
Radkem Vybiralem, takze se do tohoto prekladu musi popis z *.rpm pridat.
Obavam se, ze probublavani narodnich prekladu popisu baliku do souhrneho
seznamu neni nijak organizovano a tudiz se preklady obvykle ztraci. :-(
S tim by se melo neco delat...

> Jenom me neni jasne co ma byt v LANG.
> Podle Czech-HOWTO to ma byt LANG=cs, ale na vsech
> mych systemech mam LANG=en_US. A Mark to dela
> jako LANG=cs_CZ.

V Tedu samotnem by nemela byt o promennych prostredi ani zminka (LC_ALL a
spol. pouzivane v setlocale() jsou symbolicke konstanty) a uz vubec ne
o cs_CZ nebo cs.

Cesky katalog by mel byt v /usr/share/locale/cs/LC_MESSAGES.

> Takze, jak si to objedname, tak to bude. Ale musime se shodnout
> jeste dneska.

Poslete mu prosim ten program (vcetne anglickych komentaru) z meho
predchoziho dopisu.

Pokud nektere casti onoho dopisu vypadaji, jako ze mam neco proti
cechoamericanum, velice se omlouvam. Neni tomu tak.

                                                        S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229