pripojeni k internetu

Zelenka Vaclav vaclav.zelenka na alcatel.cz
Pátek Březen 10 12:11:00 CET 2000

Stanislav Rusman wrote:

> Vazeni pratele,
> nedavno jsem presel z Woken na Linux RH6.1 CZ
> bohuzel musim neustale jeste wokna pouzivat, protoze nemohu z linuxu pouzivat internet
> sice se mi podari se pripojit jak k Volny.cz tak k IOL.cz v KDE, ale Netscape o tom vubec nevi.

Jestli se spoji modemy, pak je dobre vyzkouset branu do inetu, tj jako root

# route -v

- jako default brana by mela na interface ppp0 byt nejaka IP-adresa, popr. jmeno pocitace pridelene
internet-providerem

Pak je dobre si na tuhle branu pingnout, tj.

# ping <ipa dflt brany>

No a jestli se nedopingnete ani jinam - napr. # ping www.alcatel.cz :-)), tak asi nemate nastaveny DNS
servery - mrknete se do /etc/resolv.conf, co tam je .... Napr. pro volny.cz by tam melo byt:

nameserver 212.96.20.34
nameserver 212.96.20.38

---

Tenhle soubor muzete zmenit i bez restartu nejakych sluzeb a znovu se pokusit dopingnout na nejakou www.
Melo by to jit. Pozor na to, jstle-li pripojen napr. jeste k podnikove siti pres DHC server, ale to ted
nebudu resit ... :-) Jestli se dopingnete, tak znovu spustte Netscape a melo by to frcet! Jeste v
Netscape musi byt zvolena polozka "Direct connect to the Internet" v Preferences-Advanced-Proxies ....

Jinak na volny.cz je snad nekde manualek, ja tohle vsechno udelat prave pro jejich pripad. Ale on Vam tu
nekdo poradi! :-)

Vasek

--
Vaclav Zelenka. Mail to: vaclav.zelenka na alcatel.cz
Network Services Division, Operation and Service Center