TCP/IP tisk z Linux RH 6.1....

Milos Prudek prudek na nembv.cz
Středa Květen 17 14:55:50 CEST 2000

> Musim konstatovat,ze jsem mile prekvapen reakci
> cloveka z nejpovolanejsich p.Milana Kerslagera na

Dodal bych, ze po zkusenostech s nekolika uzivateli se jasne prokazalo,
ze nejlepsim kandidatem (krome 'guru') je uplny
amater/uzivatel/uzivatelka, ktery chce jen pocitac ktery mu funguje, a
nema ambice si s tim hrat, pridavat hardware apod. Pokud Linux naplni
jeho potreby (cili pokud se najdou potrebne aplikace), je takovy
uzivatel naprosto spokojen.

Naopak lide kteri znaji jen Windows a maji vysoke mineni o sobe a svych
znalostech, jsou pri setkani s Linuxem zdeseni jeho odlisnosti. Pokud na
to maji, tak se nauci co je potreba (a stanou se z nich gurus), ale
pokud na to nemaji, tak je pro ne prilis ponizujici priznat ze na to
nemaji, a kdyz navrhnu "tak ja vam to nastavim a nebudete se o to muset
starat" je pro ne neprijatelne. Hrdost na vlastni znalosti, a strach z
technologie do ktere nemohou proniknout je vede k ruznym iracionalnim
prohlasenim. Tito lide chteji vlastne "Windows bez chyb". Navenek
pozaduji, aby Linux "umel uplne vsechno co Windows, a byl tak stabilni
jak se o nem tvrdi". Ve skutecnosti ale pozaduji, aby "Ovladaci panely"
fungovaly stejne jako ve Win, aby se k Linuxu nebylo nutne prihlasovat
heslem, aby fungoval jejich USB scanner a WinModem, a aby nikdy nemuseli
do prikazove radky.

Ackoliv nektere pozadavky techto lidi jsou legitimni, celkove je jednani
s nimi ztratou casu. Za soucasneho stavu Linuxu jim proste nemuzu
slibit, ze pokud chteji kazde tri mesice zmenit zvukovou kartu, budou
mit pokazde jine problemy s jeji instalaci (a pritom ziskaji hluboke
znalosti systemu a zvukovych karet). Pro ne je daleko lepsi nainstalovat
nove drivery, novou verzi DirectX, jednou za 3 mesice preinstalovat cely
system protoze se hrouti vic nez 5x denne, a pred souverci nadavat na
Windows.

Linuxovemu desktopu urcite chybi a urcite by urcite prospela lepsi
podpora zvukovych karet, lepsi podpora scanneru, a predevsim podstatne
lepsi tiskovy subsystem.

Takovy je momentalni stav Linuxu. Neni to pro kazdeho, a neumi to
vsechno. Na mnoho veci se Windows opravdu hodi lepe nez Linux. Aspon
zatim.

--
Milos Prudek