Problemy s nekterymi grafickymi mody.

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Čtvrtek Listopad 30 15:14:33 CET 2000

"Multimediak" <Multimediak na seznam.cz> wrote:
> Mam problemy s nekterymi grafickymi mody. Zatim co 800*600 nebo 1280*1024
> mohu roztahnout na celou obrazovku, 1024*768 lze horizontalne roztahnout tak
> na 80% cele obrazovky.Ve Windows to jede v pohode
>
> Nevi nekdo cim to je? (ovladacem Video karty, ovladacem  Monitoru,...)

Tohle zcela jiste nepatri do konference redhat-cz, ale do linux na linux.cz.

- melo by pomoci nastaveni parametru casovani XF86Config (treba pomoci
  xvidtune)
- pokud se ovsem dostanete na hranici moznosti hardwaru (treba kmitoctu
  monitoru), tak dalsi korekce neni mozna (X server nepripusti pouziti
  rezimu, ktere jsou mimo meze uvedene v XF86Config - samozrejme ty meze
  nemusi byt dobre, ale to uz je jina) - teda s tema moznostma hardwaru
  je to nepresne - spis se jedna o aritmetiku - proste urcite parametry
  v ModeLine musi byt vetsi nez jine (treba zacatek zatemneni musi prijit
  az po vykresleni vsech viditelnych bodu a jeste nejakeho praveho okraje)
  a na to muzete pri posunovani obrazu po obrazovce narazit
- pokud se blizite ke skutecnym hranicim moznosti hardwaru, tak uz ten
  obraz nezvetsite, i kdyz jeste mate prostor pro zmenu parametru ModeLine.
  Pak muze pomoci zmensit snimkovy kmitocet (trochu, aby obraz nezacal
  blikat - ale kdyz vam to chodi i pri vyssim rozliseni, tak by to melo
  fungovat).

No, moje vyjadrovaci schopnosti jsou dneska silne snizene...

                                                     S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229