Lilo a HDD45GB

MUDr. Vítězslav Podivínský podivinsky na unet.cz
Úterý Srpen 28 17:31:26 CEST 2001

Kde muze byt problem?
Zkusil jsem mnoho postupu( Red Hat 7.1CZ, v KDE 2.1.1) na spousteni Red Hat z
NTFS disku s pomoci ntldr zavadece. Vzdy jsem dopadl tak, ze po projeti
procedur:

dd if=/dev/hdg2 of=/root/lilo/bootsek.lin bs=512 count=1
mcopy bootsek.lin a:

sice ziskam bootsec.lin, ktery ulozim do C:\ korene pro W2k, ale takto mi
funguje jen SuSE Linux ( podle mne ma modernejsi LILO, zde v RED HATU 7.1 CZ
mam LILO-config v0.1.0 ), ale RED HAT pri bootovani z NTFS bud restartuje PC,
nebo zustava kurzor v levom hornim roku tmave obrazovky, blika a musim
restartovat ja.
Musel jsem jit az tak daleko, ze jsem misto teto puvodni konfigurace:

boot="/dev/hdg2"
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout="50"
message=/boot/message
lba32
default=linux
vga="implicitn"

image="/boot/vmlinuz-2.4.2-2smp"
	label="linux"
	initrd="/boot/initrd-2.4.2-2smp.img"
	read-only

image=/boot/vmlinuz-2.4.2-2
	label=linux-up
	initrd=/boot/initrd-2.4.2-2.img
	read-only
	root=/dev/hdg2

other=/dev/hdg1
	optional
	label=dos

musel odstranit některe casti a jsem nyni na konfiguraci teto:

boot="/dev/hdg2"
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout="50"
message=/boot/message
lba32
default=linux
vga="0"     ZDE 1. ZMENA, puvodni "implicitn" to nebralo, musi tam byt cislo

[...]

ZDE CHYBI UDAJ O "other", tam byl problem s hlaskou o magic number na
/dev/hdg1

Ted kdyz spustim prikaz LILO jako ROOT, projede LILO bez potizi.
Pak projedu:

dd if=/dev/hdg2 of=/root/lilo/bootsek.lin bs=512 count=1
mcopy bootsek.lin a:

nakopiruji bootsek.lin do C:\ jako bootsek.lnx( pro SuSE tam jiz mam
bootsek.lin) a mam samozrejme v boot.ini  radek C:\bootsek.lnx="RedHat Linux"
a skoncim, jak jsem vyse popsal, restartem systemu.
Howto jsem cetl, melo by to normalne fungovat. Hodne mi pomohl pan JAN GRYM,
kteremu timto velmi dekuji za vynikajici podnety, toto mne vsak stale
"faliruje".
Melo by vyznam upgradovat LILO? Jedna se o verzi RED HAT 7.1 CZ, tedy dle mne
posledni, nepocitam-li beta Roswell.
Koukal jsem se i na slovenske FAQ.

Je mozne mi nejak pomoci?

--
Daktari from Red Hat Linux 7.1 CZ

MUDr. Vítězslav Podivínský          podivinsky na unet.cz
Za Moštěním 221                         www.podivinsky.cz
57001 Litomyšl                  work: tel/fax: +420 (461) 23298
+420 (604) 231785           home: Tel/fax: +420 (464) 618355