LILO problem.

Michal Fikejs mifikejs na email.cz
Čtvrtek Únor 22 00:28:39 CET 2001

Nevim zda Vas problem vyresim, ale dnes jsem resil (uspesne) podobny
problem.

Konfigurace pocitace:

/dev/hda1
	win
/dev/hdc1
	vfat
/dev/hdc2
	vfat
/dev/hdc3
	linux native

Lilo je zapsano v MBR a bootuje linux* a win98

Po spusteni pocitace se z MBR nacte lilo, ale...

L01 01 01 01 01 01 01....

Pri bootovani z diskety vse OK.

Reseni jsem zacal hledat v lilu. Zkontroloval jsem /etc/lilo.conf a
spustil /sbin/lilo

Vypsalo to asi takovouto hlasku:

/dev/hda3 bios=0x80 may not be detected (nebo neco v tom smyslu)
added linux*
added win

Zkousel jsem hledat v manualovych strankach vysvetleni onoho kodu 01 01
01... az jsem kapl na manualovou stranku lilo.conf
http://linux.ctyme.com/man/man1036.htm

Zde jsem prostudoval ruzne parametry ktere je mozne zadat pomoci
lilo.conf lilu a mimo jine zde bylo toto:

disk= device-name
         Defines non-standard parameters for the specified disk. See
section "Disk geometry" of user.tex for details. Especially
         useful is the `bios=' parameter. The BIOS numbers your disks
0x80, 0x81, etc. and it is impossible to decide which Linux disk
         corresponds to which BIOS disk (since this depends on the BIOS
setup, and on the type of BIOS), so if you have an
         unusual setup you need to state the correspondence between
Linux disks and BIOS disks. For example,

             disk=/dev/sda
                     bios=0x80
             disk=/dev/hda
                     bios=0x81

         would say that your SCSI disk is the first BIOS disk, and your
(primary master) IDE disk is the second BIOS disk.

Pote co jsem tento parametr zadal do lilo.conf, znovu spustil /sbin/lilo
LILO nabootuje bez problemu.

S pozdravem Michal Fikejs

--
MICHAL F I K E J S, f o t o g r a f