Problem s bootem

Zdenek Sojka zsojka na seznam.cz
Neděle Červenec 15 21:33:45 CEST 2001

Abych to upresnil:

Odebral jsem CD-RW, takze ted mam PS 3GB HD, SM CD.

1)instaluji RedHat 6.0 (ne 6.2, chybka) EN (kernel 2.2.5-15) z CD (boot z
CD) na disk s ext2 (nebo bez FS, ext2 se naformatuje pri instalaci, mount
'/') (hdb, 0x81). hda (0x80) pritomen neni.
W95 (a domnivam se, ze i predtim Linux) na hdb fungovaly.
LILO se nainstaluje (nevim, jestli bez chyby), ale pri bootovani misto 'LILO
boot...' zacne psat 'L 01 01 01 01 01' a porad pise '01 01 01 01 01 01',
dokud to nevypnu.

Pokud bootuju z diskety, nabehne.... (zmacknu enter a bootuje z hdb, akorat
ze se nahraje z fd0...)

Vzhledem k tomu, ze je pravdepodobne chyba nekde 'na zacatku', nepisu
instalovane baliky ani startovane sluzby.

2) nemuzu zaboha nainstalovat RH 7.1 CZ (z CHIP CD). Oznami mi, ze nemuze
najit CD-ROM RH Linux v zadne jednotce CD... (CD v mechanice je, nejake ty
rpm tam jsou taky)

(v terminalu 3 jsou posledni dve zpravy ( a jeste asi 3 radky nad tim
jednou) 'trying to mount device hdc' - ale uz nic, ze by ho pripojil. neni
to chyba?--- tedy, tady asi chyba bude, protoze hdc (CD)
opravdu namountovane neni - alespon ho muzu 'vysunout')
(a jeste - pise tam 'no ide floppy devices found' - nevim, jestli to je ok)
(tedka se mi teda podarilo zprovoznit 6.0, ale stejne to nejde - asi to budu
muset kopirovat na disk,ale takhle 'nouzove' pri bootu z diskety mi to
stejne pripada jako zbytecna snaha)

(tak - ted jsem to okopiroval na disk do /usr/RH7.1 a pokusil se o
instalaci. Ale nejde - chvilku maka disk, a pak napise, ze Device /dev/hdb1
does not appear to contain CD-ROM images...
at zadam jakoukoli cestu, jakykoli adresar, co tam je--- doufam. Zkusil
jsem:
/usr/RH7.1/RedHat/base
/usr/RH7.1/images
/usr/RH7.1/RedHat/RPMS
nebo spatne hledam?
 )

Zkousel jsem i nechat v mechanikach obe CD a instalovat RH 6.0, ale bez
efektu. I kdyz se neco natahlo ze 7.1, stejne jsem nenabootoval :-(

(vymazani ('nuly') bootsektoru pred instalaci nema vliv. BIOS ma moznost
zakazat zapis do bootsektoru, ale neovlivni to, protoze:
a) Linux - i instalace - bezi imho v PM, takze BIOS je mimo kolej (resp.
nepouziva se jeho INT13)
b) stejne je antivirak vypnutej... )

Zdenek Sojka

"Zdenek Sojka" <zsojka na seznam.cz> píše v diskusním příspěvku
news:9isn0t$2neg$1 na news.vol.cz...