Cestina-php-GD-TTF

Josef Zacek Zacek na aq-test.cz
Pondělí Červenec 16 09:34:43 CEST 2001

Zdravim vsechny bojovniky s cestinou.
Obracim se na nekoho, kdo by mi mohl poradit nebo postrcit spravnym
smerem ohledne problemu s cestinou a php/GD/TTF. Jednoduse receno.
Chci pouzivat TTF fonty s knihovnou GD v php, ale nedarti se mi psat
cesky. Vstupni text s diakritikou je v iso-8859-2. Mam RH62cz,
nainstalovanou GD 1.8.3, freetype-2.0.1-4, php-4.0.6 a ttf font
arial.ttf ze systemu Win98 (stejny vysledek - neuspech je s TTF fonty
v linuxu). Prikladam take vygenerovany PNG obrazek.  Proste to cesky
nepise, ceske znaky jsem ziskal pouze pomoci UTF-8 kodu (viz prava
polovina obrazku). Psat vlastni "prekodovaci funkci" je asi hovadina.
Diky za kazdou prinosnou radu.

Pepa.

Php je kompilovane:
===================
./configure --with-apxs --with-pgsql --with-zlib
--with-gd --enable-gd-native-ttf --with-ttf --with-t1lib

Pouzity kod php:
================
<?php
Header("Content-type: image/png");
$im = ImageCreate(700, 60);
$white = ImageColorAllocate($im, 255, 255, 255);
$black = ImageColorAllocate($im, 0, 0, 0);
// TTF fonty
ImageTTFText($im, 25,0,10,50, $black,
 "arial-w98.ttf","ě±čřµýáíéúů-±©µ®»«- S KODY: 352=Š 357=ť
382=ž");
ImagePng($im);
ImageDestroy($im);
?>
P.S. Ty ceske paznaky tvori vrchni radu malych pismen na ceske
klavesnici v kodovani iso-8859-2.