Problem s bootem

Zdenek Sojka zsojka na seznam.cz
Středa Červenec 18 13:59:00 CEST 2001

"Vladimír Volčko" <volcko na spoje.sous.cz> píše v diskusním příspěvku
news:026e01c10f6f$8238edc0$0b64a8c0 na repro...
> Napiste jak mate rozdeleny hdd.
> Strela od boku : neni  /boot za 1024 cylindrem? To by lilu mohlo vadit.

Jak bych to zjistil?

(ale pochybuji - boot snad nema 8 GB (spocital jsem to dobre? 2^8 HDS * 2^6
SECTS * 2^10 CYLS * 512 B/S) --- jak se pracuje s LBA nevim, bohuzel)

(je rozdelen - hdb-boot, hdb5-2GB, swap 1GB)

(trosku mi to 'srazilo' mineni o linuxu, kdyz by takhle pouzival biosi
inty.)

PS> mirnym disassemblovanim a prepisem bootsektoru jsem se dostal az k tomu,
ze mi vypise "LIL" :-)
Vsiml jsem si take, ze v kazde fazi (nacteni sektoru ?) nacitaci vypise
jedno pismenko. Podle toho by se mozna dalo zjistit, kde je chyba - pokud to
nekdo vite.

(mozna - muzete mi poslat obraz sveho bootsektoru? -spustte ZA01.COM z
prilohy (jinak to neumim...) a pak ZA02.COM. (nejak se mi nepovedlo udelat
univerzalni program)
(prilozil jsem i zdrojaky, tak se nebojte)
(samozrejme, bezi to jen v DOSu...)
(v souboru BOOT je obraz bootsektoru meho disku s Linuxem, az na prvni
instrukci, ktera je CLI, ale to jsem nejak prehlid)
(asi nejvetsi problem bude v 'datove oblasti', myslim 4 byty, offset 34.)
(neumi si vytvorit soubor BOOT ani BOOT2, tak ho, prosim, vytvorte jeste
predtim...) )

Ale je to jeste na dlouhou praci.
(taky jsem si omylem prepsal nejaky jiny sektor, tak jsem to musel cele
preinstalovat.. :-(

Zdenek Sojka