Čeština PostgreSQL, PHP, RH6.2cz

Josef Zacek Zacek na aq-test.cz
Čtvrtek Červen 7 08:59:17 CEST 2001

Zdravím,
rád bych se nesměle zeptal, zda-li se někomu z Vás podařilo narazit
na stejný problém jako já. Pokusím se to popsat. Stručně řečeno jde o
špatnou interpretaci písmene "žŽ" - (z s háčkem, malé i velké) v
sytému databázové WWW aplikace - Windows - RedHat 6.2cz. Dotaz z WWW
browseru IE5 -> php 4.0.5 -> SQL databáze PostgreSQL 7.1.1(databáze v
LATIN2) -> php 4.0.5  -> WWW browser.  Samozřejmostí je konverze
win1250-iso8859-2 příkazem set client encoding='win1250' na začátku
SQL příkazů SELECT. Zjednodušeně, příkazem SELECT nevybere jméno jako
například moje: "Žáček". Stejný dotaz přímo z terminálu je O.K. a
překódovaný zápis (LATIN2) v databázi je taky v pořádku, např
"?áček".  Zajímavé je, že ostatní písmena s diakritikou příkaz SELECT
bere bez problémů. Používám standardní RPM stažené z PostgreSQL.org a
vlastní kompilaci php 4.0.5 ze zdrojáků. Tato "věc" se mi stávala i
pod nižšími verzemi programů PostgreSQL a php standardně přítomných v
distribuci RH 6.2, ale ani upgrade nepomohl. Tuší, že zakopaný pes by
mohl být v nějakém nastavení pro kompilaci a nebo je to chybka php.

Diky za nakopnutí správným směrem.

Josef Žáček.