OT: Help Linux

Michal.Vymazal na deltax.cz Michal.Vymazal na deltax.cz
Pondělí Červen 25 10:33:12 CEST 2001

>Omlouvam se za OT ale nejak ten Linux nejsem schopen ukrotit. Cetba
>nanualu
>a dokumentace nepomaha. Potřeboval bych rozchodit nektere zakladni
>internetove služby na Linux serveru. Jedna se o Mail server (asi nejlepe
>sendmail), www server (správa, uchození PHP, Java {,FrontPage extenze?} ),
>FTP server, firewall. Linux uz je nainstalován na PC a je pripojen
>mikrovlnou k internetu (realna IP adresa) a dalsi sitovkou do lokalni
site.
>Pokud by se nasel nekdo z Brna, kdo by mi za rozumny peniz venoval
> [...]
Zdravim.
Na postu doporucuji postfix - www.postfix.org
Co se tyce firewallu - zaklad paketoveho filtru je popsan na
www.linuxworld.cz, budete muset pridat maskaradu. Je posana v uvedene
literature. Mne osobne stacil tento radek do skriptu firewall:

#

# Masquerade internal traffic.
# All internal traffic is masqueraded externally.
ipchains -A forward -i $EXTERNAL_INTERFACE -s $LOCALNET_1 -j MASQ

Budete muset skript upravit tak, aby "pasoval" na topologii pro pevnou .
Navod je v literature, napriklad zde:
www.linuxsecurity.com
a dokument se jmenuje
Securing and optimizing Linux: RedHat edition

Hezky den
Michal Vymazal