gcc

Úterý Červen 18 01:34:33 CEST 2002

On Thu, 6 Jun 2002, Plavcik wrote:

> zkompilovam jsem si gcc 3.0, od te doby nemuzu pri kompilaci najit
> nektere standardni knihovny (napr. stdarg.h, iostream.h). Jak mam
> kompilatoru rict, kde je mam hledat.

Parametr -I

GCC verze 3.0 je naprosto nevhodné pro cokoliv. Jeho vývoj ustal a 3.1
byla zveřejněna 15. května. Nicméně zatím na ní není postavena žádná
distribuce (ani na 3.0 ani na 3.1).

Můžete použít GCC 3.0 z RH 7.2 (RPM balíček).

Pokud chcete něco, co se blíží 3.0 (a je spolehlivé), používejte GCC
2.96-RH (z distribuce). Je to prakticky identické, binárně je to
nekompatibilní jen pro C++ (tj. výsledek kompilace, syntaktické a
sémantické požadavky jsou stejné).

SuSE 8.0 je postaveno na GCC 2.95, takže nelze předpokládat blízký přechod
na GCC 3.x (binární nekompatibilita).

Otázkou zůstává nadcházející verze distribuce RH (podzim). Dá se očekávat
změna major verze a tudíž možná i přechod na nový kompilátor (GCC verze
3.1 vypadá nyní dobře).

Co to vyvolá za reakce, se neví. Dá se předpokládat podobná kampaň, jako
při uvedení Glibc 2.2 a GCC 2.96 (RH 7.0), tj. "stejně to nefunguje".
Zatvrzelost postoje SuSE není šťastná, protože to neúměrně brzdí vývoj a
plýtvá prostředky na záplatování staré verze (ale je to logický výsledek
zbytečné kampaně proti RH 7.0).

Funkčnost si budeme moct ověřit na první RH public betaverzi (tj. někdy ke
konci prázdnin).

--
                        Milan Keršláger
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz