LILO - zavedeni

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Středa Květen 22 07:29:23 CEST 2002

| Odesílatel: Monika Veselá <monves na sendme.cz>
| preinstaloval jsem voknousy a v druhy partisne mam linux.
| jenomze reinstalace voknousu mi zrusila lilo a ja se ted do linuxu
nedostanu

| 1. zkousel jsem vytvorit bootovaci disketku na notebooku, na kterym mam
taky
| linux, jenze to nefunguje. zrejme je to neprenositelny, hlasi mi to nakou
| chybku, ze z ty diskety to nelze nabehnout.

To by musela byt fungl stejna instalace i se stejnym diskem a rozdelenim

| 2. dale jsem vyzkousel moznost bootovani z instalacniho cd; vybral jsem
| alternativu linux rescue - tady mi moc prikazu nefunguje a hlavne nevim,
jak
| systemu sdelit v prikazove radce o opetovne zavedeni lila

No tak to jsme na tom stejne. Musi se prepnout do jineho adresare, bohuzel
si nepamatuji do jakeho a moje knowledge base na disku po havarii uz neni
(to zase vi docela dobre pan Kerslager, nekdy davno tady na to uz odpovidal
- ale je to taky v manualu k redhatu v PDF na instalacnim CD). Na to
pouzivam rescue mod SGI modifikace redhatu (to je ten s XFS journalem,
oss.sgi.com, asi 250MB) a nabehne hned tam kam clovek potrebuje.

Jinak velmi doporucuji nejakou disketovou distribuci, ve ktere bude
minimalne fdisk, treba tomsrbt. Nastavite aktivni partisnu na linux a mohlo
by to jet. Pokud to nepojede, musite pustit LILO, ale urcite ne jen tak
samotne (ted tu linux nemam a man taky ne) viz man lilo (na diskete man
urcite nehledejte), myslim si, ze by se mu moc nelibilo to pousteni z
diskety (pokud vubec na ni bude), ale mozna ze se pletu.

Asi by byl nejlepsi ten rescue mod. Zkuste to jeste jednou.

Zdravi JL.