Dial server

Úterý Leden 21 15:23:21 CET 2003

On Sun, Jan 19, 2003 at 04:05:05PM +0100, Vladimir Szucs wrote:
> Dobry den,
> vie mi niekto poradit, ako spravit telefonicky server na RED HAT LINUX 8.0?
>
> Mam na mysli, ked sa niekto z domu chce dostat do firmy cez telefonnu linku,
> aby mi modem pripojeny k LINUX serveru (ktory je aj router) odpovedal a
> vlastne spristupnil jeho domaci PC tak, ako keby bol sucastou podnikovej
> LAN.

Kdyz proberete HOWTO z LDP, odpoved najdete:

http://www.pslib.cz/pub/linux/HOWTO/HOWTO/other-formats/html_single/
http://www.pslib.cz/pub/linux/HOWTO/HOWTO/mini/other-formats/html_single/

Jinak v /etc/inittab musite poustet mgetty na seriovy port:

s0:3456:respawn:/sbin/mgetty ttyS0

Pak to take musite nakonfigurovat, takze /etc/sendfax/mgetty.config.

Pak PPP, takze cat /etc/ppp/options.ttyS0:

debug 10
-detach
noauth
modem
crtscts
proxyarp
IP_SERVERU:IP_STANICE
netmask 255.255.255.0
ms-dns IP_DNS_SERVERU
domain vase-domena.cz

A pak uz jen autentizaci PPP, takze /etc/ppp/chap-secrets a
/etc/ppp/pap-secrets.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz