Relaying, hromadne odesilani posty

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pondělí Srpen 3 19:16:20 CEST 1998

Lukas Horalek wrote:
> 1) Existuje nekde (if ano, please odkaz) relativne prehledna reference o
> necem tak neprehlednem, jako jsou sendmailove konfiguraky

   Neco muzete vycist z http://www.kin.vslib.cz/~kolar/sendmail/, ale
za referenci bych si to neodvazoval vydavat. Navic je ten text uz dva
roky
stary... Pozor! docela dost se tam mluvi o IDA konfiguraci, coz je vec,
se
kterou uz asi neni rozumne si dnes neco zacinat.

> [...]
> uznate, ze postovni komunikace mezi lokalnimi stroji vzdalenymi od sebe
> nekolik metru, provadena nekolikakilometrovou oklikou k providerovi a
> zpet, je lehce neprakticka - a v pripade shozeneho modemu i ponekud
> zdlouhava :)
>
> Nyni se tedy (konecne) dostavam k jadru pudla, resp. otazky - potreboval
> bych poradit (neb jsem v nedostatku casu vyzkousel jen jeden zpusob,
> samozrejme spatny) syntaxi v /etc/mailertable, ktera by osetrovala lokalni
> postu (tzn. aby tato neodchazela k providerovi, lebrz poctive kolotala v

Melo by stacit pridat do *.mc souboru

FEATURE(mailertable)dnl

vygenerovat z nej *.cf soubor, ktery pouzijete jako /etc/sendmail.cf,
udelat
textovou podobu mailertable s obsahem

.vasedomena.cz smtp:%1.vasedomena.cz

a z tohoto souboru vytvorit databazi prikazem

    makemap hash /etc/mailertable.db < /etc/mailertable

Tim vsechna posta na stroj.vasedomena.cz pujde pomoci smtp primo na
prislusny stroj a zbytek pujde na smart relay. Nejake dalsi informace
jsou v http://www.linux.cz/cikhaj/Sendmail/node8.html

                                         S pozdravem

--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229