Vyhodnocovani MX zaznamu

Petr Soucek petr na ryston.cz
Pondělí Říjen 5 13:41:49 CEST 1998

Ondrej Rusek wrote:

> Tomu nerozumim, prelozit domenovou cast adresy si preci nechava provest
> DNS sluzbou. Jak neexistuje "to co je za zavinacem". Preci nameserver
> odpovedny za tuto domenu musi odpodet? Nebo se mylim?

Mozna jsem to napsal ne zcela srozumitelne. Treba pro domenu tom.cz
neexistuje "A" zaznam pro jmeno tom.cz, tj. tom.cz nejde prelozit na IP
adresu. To je bezna situace, a na takovy dotaz odpovi normalni name
server korektne, ze takovy preklad neexistuje. Jenomze ten nestatstny
Novelli DNS misto toho odpovi chybou serveru. Jak jsem zjistil, nektere
nameservery, jako treba jupiter.czechi.com pak dokonce na tento dodaz
neodpovi vubec, tj dojde k timeoutu.

Cili DNS (u odesilaciho sendmailu) jako vysledek prekladu tom.cz na IP
adresu posle take server error nebo timeout.

Nameserevr odpovedny za domenu by odpovedet mel, v tomto pripade ale
odpovida spatne. Nikdy by me nenapadlo, ze to muze vadit, protoze na
dotazy na MX zaznamy (a vsechny ostatni existujici zaznamy) odpovida
spravne.

Proste nestastna kombinace chyby Novella a (podle me) chyby sendmailu.
Samozrejme nemuzu vyloucit, ze je z nejakeho duvodu to chovani sendmailu
umyslne takove, jake je - nenapada me ale, proc by tomu tak melo byt.
Nevim, jestli se ridi uvahou: "Kdyz mi nameserver neodpovedel korektne
na dotaz na "A" zaznam, tak nema ani cenu se ho ptat na "MX" zaznamy"..?

Zdravi

Petr Soucek