DBM

Libor Pechacek farco na clnet.cz
Úterý Září 22 09:10:57 CEST 1998

On Mon, 21 Sep 1998, Ivo Habran wrote:

> Pro klienty(uzivatele), kteri jsou k nam pripojeni Dial-Upem, chteji aby se
> posta u nas schromazdovala do fronty, a oni si jednou denne budou vybirat.
> MX-zaznamy mam pripraveny, jenom mi jejich posta leze do uzivatelskych
> schranek na nasem pocitaci, misto toho. Ty uzivatelske jmena, ktere na
> nasem pocitaci nejsou se do 24 hodin vrati.

Neni lepsi hazet postu dialupistu do jedne schranky a odtud vybirat
fetchmailem?  To se da zaridit pres virtusertable.

> Zjistil jsem, ze jeste musim provest upravu v sendmailu podle tohoto postupu:
>
> 1. do m4 tvaru konfiguracniho souboru pro sendmail pridat
> define (MAILERTABLE, /etc/mailertable)

nebo FEATURE(mailertable)?

> 2. prevest konfiguracni soubor prikazem m4 do sendmail.cf
> Toto jsem provedl a nic se neprojevilo, aspon si to myslim.

Jeste ne...

> 3. vytvoreni zdrojoveho tvaru tabulky mailertable.txt, ktera obsahuje
>
> TCP,firma.provider.cz       firma.provider.cz

Ja to vzdy pisi 'domena esmtp:relay'.  Jakou mate verzi sendmailu?

> 4. kompilace tabulky
> A u teto kompilace jsem skoncil, protoze nemam dbm.
> dbm -d mailertable make mailertable.txt

Neni v sendmail.cf snad 'Kvirtuser hash /etc/virtusertable' (volna
citace).  Pak by bylo potreba 'makemap hash /etc/mailertable.db <
/etc/mailertable'.

> 5. restart sendmailu

Ten je treba kvuli konfiguraci, nikoli kvuli mailertable.  Alespon si to
myslim...

Pokud se dialupisti budou pripojovat pravidelne (rekneme po 3.5 hodinach),
tak je mozno dat jim pevnou IP adresu a MX nasmerovat primo na ne.  Pokud
budou pripojeni, posta pujde primo k nim, pokud ne, posta se bude
skladovat u vas (predpokladam spravne nastavene MX RR).  Po pripojeni se
pres ETRN prestehuje posta do mista urceni.

Ma to nevyhodu:  Pokud se dialupista nepripoji, zacnou se generovat hlasky
o zdrzeni.  Da se sice nastavit, ze sendmail zacne hulakat, rekneme, po
8mi hodinach, ale stejne to neni onco.

Dalsim resenim je 'Batch SMTP'.  Jiste se to da najit na Inetu pri hledani
slova 'BSMTP'.  To jen hazi postu do specialni fronty a na pozadani ji
prestehuje na cilovy stroj.  Neni to jednoduche nakonfigurovat....

Pak tedy nejlepe vychazi fetchmail, kde sice neni trivialni odladit
konfiguraci (chce to hodne trpelivosti, protoze f. ma dosti zajimavy
syntax konf.s.), ale jak to jednou mate, tak je klid...

--
Libor Pechacek <farco na clnet.cz>
CLNet network administrator