DBM

Ivo Habran Ivo.Habran na orfinet.cz
Čtvrtek Září 24 00:27:50 CEST 1998

At 09:17 22.9.1998 +0200, you wrote:

> [...]
>relay.provider.cz:". Sablona .mc, jejiz cast je uvedena na zacatku
>zminene casti textu, se pr~evede na .cf soubor prikazem
>
>   m4 ../m4/cf.m4 soubor.mc > sendmail.cf
>
>nebo (pokud soubor.mc obsahuje prikaz include(`../m4/cf.m4')) prikazem
>
>   m4 soubor.mc > sendmail.cf
>
>Potrebne soubory jsou v adresari cf/cf, v souboru cf/README je popis,
>jak vyrobit konfiguracni soubor. Obsah souboru .mc muzete prevzit
>z prvni ukazky v http://www.linux.cz/cikhaj/Sendmail/node8.html -
>staci pouze spravne vybrat OSTYPE (podle souboru v adresari cf/ostype).

Dekuji za informace, nasel, ztahnul, precetl a studuji, ale ... jeste v tom
trochu plavu (trochu vic).

Priblizim moji situaci:
Nikdy drive jsem si ze sendmailem nehral az ted.
Linux - RedHat 5.0
Sendmail - 8.8.7-12
Pouzita dokumentace na http://www.linux.cz/cikhaj/Sendmail/node8.html -
Sendmail V8.8

Sestava 2 pocitace, jeden hlavni postovni server a druhy zalozni.

mailserver.provider.cz - hlavni postovni server,
batserver.provider.cz - zalozni server,
(inet.postserver.cz - server providera na, ktereho jsme napojeny),

dial.provider.cz - klient dial-up, (Operacni system - LINUX/UNIX/NT/W95...???)

MX zaznamy:
dial.provider.cz	IN	MX	10 dial.provider.cz.
dial.provider.cz	IN	MX	20 mailserver.provider.cz.
dial.provider.cz	IN	MX	30 batserver.provider.cz.
dial.provider.cz	IN	MX	40 inet.postserver.cz.

(Zajisteni pro prichod a odchod mnoha posty u mnoha klientu, aby zbytecne
nezacpaval linku mezi nami a inetem.)

A ted (jedu podle http://www.linux.cz/cikhaj/Sendmail/node8.html):

Pro pocitac - mailserver.provider.cz:

define(`confTRY_NULL_MX_LIST', True)dnl
FEATURE(mailertable)

Nepochopil jsem presne, kam patri tato cast, do ktereho souboru.

Ta cast, ktera je na zacatku html-stranky dle node8.html je v cf/redhat.mc.

Nevim, co presne je v 'soubor.mc'. (myslim redhat.mc + ty 2 radky).

m4 soubor.mc > sendmail.cf

a tento prikaz vytvori novy sendmail.cf ??

A samozrejme jsem nenasel cf/README (neni-neexistuje :-(().

dale:

zdrojovy soubor mailertable:
domena.cz		smtp:[dial.provider.cz]

Nechapu zde 'domena.cz', pokud jsem dobre studoval dokumenty, tak je to asi
kvuli maskarade ?
Nebo staci pak tuto domenu psat v sendmail.cw. A kdyz bude vice dial-upistu
? Co pak ?

Kompilace pomoci:
makemap hash /etc/mailertable.db < /etc/mailertable
jsem pochopil (to jedine, protoze je to asi jednoduche)

Kdyz budou pribyvat klienti, musim provadet pokazde tuto konfiguraci ?

Habran Ivo.

P.S.: Omlouvam se, za to ze nic nevim, ale delam to za plneho provozu a
nechci nic zkazit. Dnes to jede zatim na dva MX zaznamy, ale z duvodu
vysokeho narustu posty a zadosti klientu o treti domeny pro postu, se musi
udelat zmena.