DBM

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Čtvrtek Září 24 09:17:38 CEST 1998

Ivo Habran <Ivo.Habran na orfinet.cz> wrote:
> Dekuji za informace, nasel, ztahnul, precetl a studuji, ale ... jeste v tom
> trochu plavu (trochu vic).
>
> Priblizim moji situaci:
> Nikdy drive jsem si ze sendmailem nehral az ted.
> Linux - RedHat 5.0
> Sendmail - 8.8.7-12

   Pokud nemte nainstalovane sendmail-cf-8.8.7-12.i386.rpm, nainstalujte
si to. V /usr/lib/sendmail-cf budete mit konfiguracni soubory, vcetne
/usr/lin/sendmail-cf/README.

   Ale mozna se zkuste treba pomoci http://ftpsearch/ntnu.no (Parker to
najde je na ftp.fi.muni.cz, ktery nefunguje) podivat po novejsi verzi
(8.9.1).

> [...]
>
> mailserver.provider.cz - hlavni postovni server,
> batserver.provider.cz - zalozni server,
> (inet.postserver.cz - server providera na, ktereho jsme napojeny),
>
> dial.provider.cz - klient dial-up, (Operacni system - LINUX/UNIX/NT/W95...???)
>
> MX zaznamy:
> dial.provider.cz    IN  MX  10 dial.provider.cz.
> dial.provider.cz    IN  MX  20 mailserver.provider.cz.
> dial.provider.cz    IN  MX  30 batserver.provider.cz.
> dial.provider.cz    IN  MX  40 inet.postserver.cz.
>
> (Zajisteni pro prichod a odchod mnoha posty u mnoha klientu, aby zbytecne

   Moment, tady je v tom nejaky gulas. Podle vaseho prvniho dopisu jste vy
(orfinet.cz) providerem pro nejake dialupisty, rekneme klient.cz, tak sem
necpete nejake provider.cz. Vy mate pevnou linku do Internetu? Pokud ano,
budou v DNS pro domenu klient.cz tyto zaznamy

klient.cz             IN  MX  10 stroj.orfinet.cz.

> A ted (jedu podle http://www.linux.cz/cikhaj/Sendmail/node8.html):
>
> Pro pocitac - mailserver.provider.cz:
>
> define(`confTRY_NULL_MX_LIST', True)dnl
> FEATURE(mailertable)
>
> Nepochopil jsem presne, kam patri tato cast, do ktereho souboru.
>
> Ta cast, ktera je na zacatku html-stranky dle node8.html je v cf/redhat.mc.
>
> Nevim, co presne je v 'soubor.mc'. (myslim redhat.mc + ty 2 radky).

Udelejte

cd /usr/lib/sendmail-cf/cf
cp redhat.mc orfinet.mc
vi orfinet.mc

pridejte tam ty dva radky nebo radeji

define(`confTRY_NULL_MX_LIST', True)dnl
FEATURE(mailertable, `/etc/mail/mailretable')

at je vsechno v /etc/mail, vygenerujte sendmail.cf

m4 orfinet.mc > sendmail.cf
cp -b sendmail.cf /etc/sendmail.cf

prepnete se do /etc/mail a vytvorte mailertable

cd /etc/mail
vi mailertable

s obsahem

klient.cz                 smtp:[pocitac.klient.cz]

a vyrobte z textoveho souboru databazi a restartujte sendmail

makemap hash mailertable.db < mailertable
/etc/rc.d/init.c/sendmail restart

> zdrojovy soubor mailertable:
> domena.cz       smtp:[dial.provider.cz]
>
> Nechapu zde 'domena.cz', pokud jsem dobre studoval dokumenty, tak je to asi
> kvuli maskarade ?
> Nebo staci pak tuto domenu psat v sendmail.cw. A kdyz bude vice dial-upistu
> ? Co pak ?

   Ano to by bylo kvuli maskarade, kdyby klient.cz bral postu jeste pro
domena.cz. Ale domena.cz by byla v sendmail.cw u klienta a ne u vas.

> Kompilace pomoci:
> makemap hash /etc/mailertable.db < /etc/mailertable
> jsem pochopil (to jedine, protoze je to asi jednoduche)
>
> Kdyz budou pribyvat klienti, musim provadet pokazde tuto konfiguraci ?

   Ano, ale pokud budete delat pouze zasahy do databazi (ne do sendmail.cf
a ne do souboru, ktere sendmail cte v textove podobe), neni nutne
restartovat sendmail.

                                                    S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229