Doplneni MIME udaju do emailu

Vladimír Solnický vs na tmp.cz
Úterý Leden 19 15:39:00 CET 1999

19. 1. 1999 napsal(a) Slavek Banko na téma ,Doplneni MIME udaju do emailu`:

> Jsem u nas ve firme samotinky tucnak mezi spoustou windows. Sendmail tedy
> vyrizuje postu pouze z meho stroje. Jako emailoveho klienta pouzivam KMail
> (version 0.7.9). Spravne kodovani cestiny mi sajistuje muj lokalni sendmail:
>
> define(`confDEF_CHAR_SET', `iso-8859-2')
>
> V hlavicce emailu se objevi:

> ale neni tam informace, ze bylo pouzito kodovani ISO8859-2. S tim pak maji
> problemy prijemci 'pracujici' ve Windows.
>
> Mohu nejak zaridit, aby se do zpravy po pruchodu sendmailem takova informace
> dostala? KMail tam podle vseho dava Content-Type: text/plain

Bylo by treba vedet, co presne odesila KMail. Pokud posle osmibitovy text
bez jakychkoliv hlavicek MIME, pak dalsim nastavenim sendmailu dosahnete
toho, ze neoznacene osmibitove zpravy prohlasi za zpravy v MIME a pak i
pouzije znakovou sadu, kerou jste mu nastavil. Pokud ale KMail je unixovym
ekvivalentem programu typu Eudora, tj. napr. odesle cesky text tak jak je
a oznaci ho jako ISO-8859-1, jste v prusvihu. V tomto pripade me napada
jen prepisovani hlavicek nebo filtr (mailer procmail a pak vratit nebo
neco podobneho). Posila-li jen text/plain bez znakove sady, nejsem si
jisty, zda sendmail znakovou sadu u osmibitove zpravy nedoplni; pokud ne,
tak take zbyva jen prepisovani hlavicek nebo filtr pri zpracovani
sendmailem.

Pro konkretnejsi radu je treba vedet, co se presne deje, co odchazi
sendmailu a co dale. Hlaska X-MIME-Autoconverted jen informuje o tom, ze
prijemce nedeklaruje ochotu prijmat osmibitove zpravy a tak byly podle
specifikace 8BITMIME prevedeny do sedmibitoveho transportniho kodovani. O
znakove sade nerika nic.

S pozdravem

V. S.
--
Mgr. Vladimír Solnický <solnicky+sig na tmp.cz>, Útvar systémové administrace,
TMP -- Tel. montáže Praha, a. s., Šenovská 434, 182 03 Praha 8-Ďáblice, CZ,