Chyba v konfiguraci sendmailu?

Jan Satko satko na quanto.uniag.sk
Úterý Listopad 2 08:19:29 CET 1999

> Moze mi niekto vysvetlit, pripadne na nejakom priklade ukazat rozdiel
> medzi subormi access a relay-domains???
> V predchadzajucej verzii 8.9.3-1 som mal subor relay-domains, kde som
> zadefinoval, kto moze posielat postu cez nas server.

Takze povedzme si, ze nemame ziadnu feature ktora dovoli robit
relay(posielat postu cez seba). Vyhneme sa zbytocnym komplikaciam.
Pretoze su take feature, ktore ak zistia ze nazov domeny sa zhodujeme s
nasou dovoli relay. atd. atd.

Priklad:
Som z ameriky a chcem poslat postu kamosovi v amerike. Chcem na to zneuzit
mail-server v europe (napr. im chcem zahltit linku 50mb suborom).

Pride posta na ten europsky server. On povie aku velkost moze prijimat.
(bolo by dobre mat zadane aku, aby sme sa vyhli zahlteniu. ja davam 5mb)
Skontroluje si odkial prisla posta. Porovna adresu s tou co ma v access.
Ak je v access nastavene relay, tak postu prevezme a posiela dalej. Ak tam
nieje, pozrie sa do relay-domains (ci moze prevziat postu, napr. je to
posta pre zakaznika co sa pripaja cez nas do internetu). Ak ano tak ju
prevezme. Inak zahlasi relay-denied.

Rozdiel medzi access a relay-domains.
access kontroluje toho kto sa pripojil. Ak je zaznam v access REJECT
tak odmietne komunikovat.(hlaska access denied) T.j. nedovoli ani zadat
poziadavku od koho posta prichadza

relay-domains, kontroluje pre koho je posta. t.j. ci ju  moze prevziat a
dorucovat dalej on.

ZAVER:
relay-domans je len pre queue t.j. pre prevzatie posty
access je na zablokovanie pristupu (napr. spammery posielaju hromadne
postu, tak ich zakazeme)

S pozdravom

{   Jan 'EIS' Satko        Slovenska Polnohospodarska Univerzita      }
 }   administrator       Centrum Vypoctovej Techniky a Informatiky   {
{    satko na spu.sk        Tr. A. Hlinku 2, 949 01, Nitra, Slovensko    }