Chyba v konfiguraci sendmailu?

Jan Satko satko na quanto.uniag.sk
Úterý Listopad 2 09:12:59 CET 1999

> takze v relay-domains budem mat:
>
> mojadomena	RELAY
> tvojadomena	RELAY
> jehodomena	RELAY
>
> a v access budem mat:
>
> nepriatelovadomena	REJECT
>

> ak to bude takto, bude vsetky ostatne posty prijimat?
> netreba tam pridat
> *			OK
>
> ???
> a co ak je access prazdny subor?

Tu je ta finta, ktoru som este ani ja neporiesil.
Totizto sendmail berie tzv. map subory.
A tie su zvacsa hash a dbm.
potom vytvarame mapu ako:
makemap hash(dbm) subor < subor

no a moje poznatky:

pri pouzivani dbm mapy.
ked do access zadam iba 10.1 relay, tak prejde iba 10.1 a ostatnym zahlasi
relay-denied. ked je prazdny tak by mal hlasit relay-denied.

pri pouzivani hash mapy:
ked zadam iba 10.1 relay, tak bohuzial mi prejde aj 10.2 10.3 a ine, ale
iba v ramci mojej domeny. to sa mi samozrejme nepaci a preto hladam, kde
som mohol spravit chybu, ze sa to takto cudne sprava.

ked to poriesim napisem :-)

PS: zatial to riesim tak, ze davam na vnutorne domeny reject, u starych
systemov (ultrix) dobre funguje dbm mapa.

S pozdravom

{   Jan 'EIS' Satko        Slovenska Polnohospodarska Univerzita      }
 }   administrator       Centrum Vypoctovej Techniky a Informatiky   {
{    satko na spu.sk        Tr. A. Hlinku 2, 949 01, Nitra, Slovensko    }