Sendmail na dial-up

Radek Smidl smidl na antaris.cz
Pátek Duben 21 14:39:49 CEST 2000

Ahoj,

nastavuju na serveru postu. Vyuzil jsem zdroju z konference a www
stranek a vytvoril tak konfiguracni soubor pro sendmail. I kdyz jsem se
drzel navodu, vyskytovaly se stale problemy. Tak jsem zkusil
install-sendmail na konfiguraci. Problemy zustaly:
- pri kazdem startu sendmailu (/etc/rc.d/init.d/sendmail restart) se
vytoci modem
- pri odeslani (primo ze serveru) lokalni posty (uzivatel na firma.cz nebo
uzivatel) se vytaci modem. Posta ale asi neodchazi, protoze v logu je
mailer=local
- pri odeslani posty ven se opet vytoci modem, a posta zustane spravne
ve fronte

Mam RedHat 6.2, pripojuji se na Volny, konfigurovano to ma byt tak, ze
lokalni maily pujdou hned, maily ven se radi do fronty.
Me konfiguracni soubory:

/etc/resolv.conf:
search .
nameserver 212.20.96.34
nameserver 212.20.96.38

/etc/hosts:
127.0.0.1       localhost.localdomain localhost
192.168.2.145  cube.firma.cz  cube
195.250.128.42  smtp.volny.cz

/etc/mail/sendmail.cw:
cube
firma.cz
localhost.localdomain

/etc/mail/genericsdomain:
cube

/etc/sendmail.cf:
divert(-1)
include(`/usr/lib/sendmail-cf/m4/cf.m4')
define(`confDEF_USER_ID',``8:12'')
VERSIONID(`cube nodns')
Cwcube localhost
OSTYPE(`linux')
undefine(`UUCP_RELAY')
undefine(`BITNET_RELAY')
FEATURE(always_add_domain)
FEATURE(use_cw_file)
FEATURE(nocanonify)
define(`confAUTO_REBUILD')
define(`confTO_QUEUEWARN', `')

FEATURE(relay_hosts_only)

define(`confCW_FILE', `-o /etc/mail/sendmail.cw')

define(`confCON_EXPENSIVE', `True')
define(SMTP_MAILER_FLAGS, e)
FEATURE(access_db, `hash -o /etc/mail/access.db')
GENERICS_DOMAIN_FILE(`/etc/mail/genericsdomain')
FEATURE(redirect)
MASQUERADE_AS(`firma.cz')
MASQUERADE_DOMAIN(`cube')
FEATURE(masquerade_entire_domain)
FEATURE(masquerade_envelope)
FEATURE(`local_procmail',`/usr/bin/procmail')
MAILER(local)
MAILER(smtp)
MAILER(procmail)
define(RELAY_HOST, smtp:smtp.volny.cz)