mail.local vs. sendmail

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Čtvrtek Duben 27 17:39:09 CEST 2000

Heyaaa!!!

mam taky problem so sendmailom, neviem ho donutit, aby pouzival lokalny
mailer ... v .mc som mal MAILER(local)dnl a vsetko fungovalo, lenze z
neznamych pricin to teraz nefunguje (debian potato, sendmail 8.9.3-21)

skusal som namiesto toho MAILER(local) (aj s nim)
define(`LOCAL_MAILER_PATH', `/usr/lib/sm.bin/sensible-mda')dnl

                             ^

                              ---- tu som skusil aj priamo
                                   /usr/bin/procmail, ale bez uspechu

ls -l /usr/lib/sm.bin/ mi vypise toto:

lrwxrwxrwx    1 root     root           17 Apr 27 15:20 deliver ->
../../bin/deliver
-rwsr-xr-x    1 root     mail        16112 Mar  9 21:00 mail.local
lrwxrwxrwx    1 root     root           18 Apr 27 15:20 procmail ->
../../bin/procmail
-rwxr-xr-x    1 root     mail         4016 Mar  9 21:00 sensible-mda
-rwxr-xr-x    1 root     mail         4564 Mar  9 21:00 smrsh
lrwxrwxrwx    1 root     root           18 Apr 27 15:20 vacation ->
../../bin/vacation

ked posielam postu zvonku, tak vo /var/log/mail.log pise, ze
mailer=local, stat=deferred - to je uz ciastocne ok, lebo predtym mi
vracalo hlasku Local configuration error, cize postu ani neprebralo

posta je vo fronte a caka uz len na lokalne dorucenie - mailq:

QAA01033        2 Thu Apr 27 16:57    <odkoho na bla.bla>
                 (Deferred)
                                      <komu na bla.bla>

cez telnet mail.stroj 25 to ide v pohode (trosku dlha odozva), len ako
vravim, potom lokalne to nevie dat dalej ... pri laborovani mi niekedy
nesiel ani telnet na port 25, pritom sendmail bol spusteny

pro kombinaci MAILER(local) a define('LOCAL_MAILER_PATH ...) mi pri starte
sendmailu vypisovalo:
Starting mail transport agent: <panic: /var/spool/mqueue/DfRAA01159>
takze to asi nebude dobre

posta zvnutra von funguje ...

ked skusim ako root: mail -v mann (aby mi to poslalo len lokalne), tak
vypise:
mann... Connecting to local...
mann... Deferred

uz som sa asi privelmi pri tom sendmaili zacyklil, prosim, pomozte mi,
dufam, ze som poskytol dost informacii o probleme

(dokonca som skusil aj debsums -s, ci nieco nie je posahane, ale vsetko je
ok)

5o

P.S. ma niekto skusenosti s balikom sendmail-wide???

   Ing. Peter Mann		e-mail: Peter.Mann na tuke.sk
   UVT - TU Kosice		ICQ # : 12491471 - KLFMANiK