Kopie emailů a SMTP

Dan Lukes dan na gw.nic.cz
Pondělí Prosinec 11 10:37:00 CET 2000

stan wrote:

> No, zkuste se na to podivat tak, ze zamestnavatel definuje veskerou postu
> cokoliv na firma.cz jako firemni s tim, ze si nemaji soukromou korespondenci
> 1. Odesilana posta
> V tomto pripade lze na to nazirat tak, jako kdyz pisete na hlavickovy
> papir firmy a odesilate to pres firemni podatelnu za firemni penize. V
> takovem pripade ma myslim zamestnavatel pravo zkontrolovat takovou postu
> at uz treba z duvodu, jestli toho zamestnanec nezneuziva a neposila
> soukromou postu za firemni penize...

	V takovem pripade by skutecne na prihlizeni dopisu mel pravo, ale
nikoli z duvodu ktere uvadite - nemuzete delat neco protipravniho -
zkoumat vsechny a tedy i soukrome dopisy za tim ucelem abyste zjistil,
zda nebylo poruseno nejake vnitropodnikove narizeni (byt treba zrovna
tykajici se soukromych dopisu na firemnim papire). Muzete ale takovy
dopis otevrit v dobre vire, ze jde o firemni dopis. (Analogie ? Kdyz se
vam neco ztrati z bytu, nemuzete prohledat byty sousedu v jejich
nepritomnosti a bez jejich svoleni za ucelem zjisteni, zda se u nich
neco kradeneho nenajde).

> 2. Prijimana posta.
> Tady je otazka definice. Pokud definuji veskerou postu @firma.cz jako
> firemni (analogie se jmenem firmy na prvnim miste v adrese na dopisu), pak
> mam pravo tento mail (dopis) jako zamestnavatel otevrit (takovy dopis se
> prece taky vetsinou otevira na podatelne...
>
> Toto vse lze myslim zaridit vnitrofiremnim narizenim a pak by mel byt
> zamesnavatel z obliga...

	Vnitrofiremni narizeni neni ucinne vuci tretim (mimofiremnim) osobam,
takze tady by vam musel pomoci soud s tim, ze to je vseobecne zname a
prijimane pravidlo (tedy nikoli pouze vnitrofiremni predpis) - coz neni
a tak to asi neudela. S odposlechem musi souhlasit obe strany a i kdyby
souhlas zamestnance byl dan platnym vnitrofiremnim predpisem, souhlas
druhe strany takto rozhodne dovodit nelze ledaze by byla prokazatelne s
timto predpisem seznamena.

						Dan

--
Dan Lukes            tel: +420 2 24102474, fax: +420 2 24102301
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz