Qmail - nasobne dorucovani

Jozef Hitzinger hitzinger na phobos.fphil.uniba.sk
Úterý Prosinec 12 11:53:46 CET 2000

On Fri, 8 Dec 2000, Jaroslav Lukesh wrote:

> Dobry den,
>
> potreboval bych udelat, aby kdyz poslu postu na treba vsem na domena.cz, aby
> to qmail dorucil vsem uzivatelum v dane domene (samozrejme krome
> systemovych uctu roota a postmastera).
>
> Nejak na to nemuzu prijit, muzete mne prosim nakopnouti spravnym smerem?

Napriklad takto:

do users/assign pridat riadok (a pregenerovat cdb prikazom 'qmail-newu')

=zamestnanci:alias:70:65534:/var/qmail/alias:-:zamestnanci:

do ~alias/ pridat .qmail-zamestnanci s niecim ako

|./check-max-size 20000
|./check-sender zamestnanci.allow
|./zamestnanci-list >.qmail-zamestnanci-2
|echo "postmaster" >>.qmail-zamestnanci-2
|echo "|./vymaz-99 .qmail-zamestnanci-2" >>.qmail-zamestnanci-2
zamestnanci-2

kde check- su kontroly na velkost mailu a opravnenost pouzitia (pri velkom
pocte userov je obidvojo nutnost).

Funguje to tak, ze .qmail-zamestnanci okontroluje velkost a ci je sender
opravneny posielat na hromadne adresy, ak nie mail sa bouncne; ak ano,
spusti skript na generovanie zoznamu zamestnancov, este prida postmastra,
a nakoniec prida prikaz ktory zabezpeci zmazanie toho zoznamu po skonceni
dorucovania.

To cele sa ulozi do .qmail-zamestnanci-2, a nasledne spusti dorucovanie na
prave tento "ucet".

Jednotlive skripty prikladam ako attachementy, nie je to vela, snad to
listserver neoreze. Samozrejme ich treba upravit pre vlastnu potrebu.

Este aby nedoslo k omylu: vymyslel a napisal to Heliodor Macko, nie ja.
Ale Helo ma teraz dost roboty (www.visicom.sk), takze ak budu otazky,
piste mne.

--
jozef  :-)  postmaster fphil uniba sk