Sendmail 8.9.3 a access

Martin Klem klem na internetpub.cz
Středa Prosinec 13 01:33:00 CET 2000

Dobry den,
procetl jsem archiv konference, FAQ na sendmail.org, nicmene nejsem z toho
dostatecne moudry, abych vyresil svuj problem.

Pouzivam sendmail 8.9.3 v takove konfiguraci, v jake byl po nainstalovani z
cd RH 6.2 po havarii disku s RH 5.2. Z puvodniho RH5.2 (pochopitelne se
starsim sendmailem) byly zkopirovany pouze soubory virtusertable,
sendmail.cw a relay-domains. Sendmail jako takovy nyni funguje bez problemu,
akorat je open-relay.

FAQ tvrdi, ze defaultne je relaying zakazany a musim ho povolit v souboru
/etc/mail/access, nasledne provest vygenerovani access.db pomoci make hash
atd..

Pokud je access prazdny, nic tedy nepovolim, a vygeneruje se novy access.db,
system stejne prevezme jakykoliv mail  a bez problemu ho odesle. Teprve kdyz
do access pridam konkretne muj pocitac

192.168.5.15    REJECT, odmitne se se mnou bavit, tzn. nejaky vliv na
sendmail soubor access ma. Ja ale potrebuji opacny postup. Chci zakazat
prebirat z Internetu postu, kterou se pres muj stroj snazi nekdo odeslat.

Zkousel jsem neco ve smyslu
*.*.*.* REJECT nebo
0.0.0.0 REJECT a dalsi zpusoby, ovsem nijak nedokazu vyjadrit stav OD VSECH
REJECT a nasledne vyjmenovat od koho RELAY.

V archivu me prekvapuje, ze vsichni doporucuji pouze pridani radku do
souboru access. Jak se ale ujistim, ze access neni ignorovan?

Ve FAQ jsem take cetl o M4. K cemu to vlastne slouzi? Sendmail jsem
nainstaloval z CD a rovnou spustil.

Nepomohl by mi upgrade na vyssi verzi sendmailu?

Diky za podnety
Martin Klem