Smerovani posty pro domenu do mailboxu

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pondělí Leden 17 18:23:04 CET 2000

"V.S." <stan na fpf.slu.cz> wrote:
> prosim o radu jakym mechanismem nastavit smerovani posty pro celou domenu do
> jednoho mailboxu? A pak jeste druhy pripad, ktery je podobny - akorat ze
> nekolik aliasu v domene by melo byt smerovano do jineho mailboxu.

Pouzit virtusertable vytvorene ze souboru, ktery obsahuje:

> Nazorne - 1. pripad:
> cokoliv na domena.cz            -->    mailbox na stroj.cz

@domena.cz     mailbox na stroj.cz

> 2. pripad
> alias1 na domena.cz             -->    mail1 na stroj.cz
> alias2 na domena.cz             -->    mail2 na stroj.cz
> cokolivjineho na domena.cz      -->    mail3 na stroj.cz

alias1 na domena.cz   mail1 na stroj.cz
alias2 na domena.cz   mail2 na stroj.cz
@domena.cz         mail3 na stroj.cz

- konkretni adresy maji prednost pred celou domenou.
Lze i kopirovat lokalni jmena do jine domeny:

@domena.cz         %1 na stroj.cz

Jediny problem je v pripade, ze posta ma byt rozeslana do nekolika
mailboxu. Pak je potreba zkombinovat virtusertable a aliases:

virtusertable:

adresa na domena.cz   skupina

aliases:

skupina: clen1, clen2, clen3 na jinde.cz

Ale kvuli blbosti autoru prepisovacich pravidel musite vsechny domena.cz,
ktere se maji presmerovavat, uvest ve tride $=w (pres Cw, Fw nebo
FEATURE(`use_cw_file') a /etc/sendmail.cw). Nebo musite upravit kus
sendmail.cf (nebo souboru, z nichz se vyvari) pracujici s virtusertable.

V http://www.sendmail.org/faq/section3.html#3.29 je popsano, jak pro
multidrop mailboxy pridat hlavicku X-Envelope-To:, ktera umozni tridit i
postu prislou z konference apod., kde neni v hlavickach uveden konkretni
prijemce.

                                                      S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229