Quota na mailboxu - co se stane pri dosazeni limitu?

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Pátek Leden 28 19:56:57 CET 2000

On Fri, 28 Jan 2000, Michal Safranek wrote:

> Dobry den,
> dnes rano jsem premyslel nad tim, jak zlobivym uzivatelum pristrihnout
> kridelka a zakazat mailboxy vetsi jak 20MB. Napadlo me jednoduche
> reseni pres quotu - /var/spool/mail je separatni fs, takze neni nic
> jednodussiho, nez to naquotovat ... nicmene nevim,
> jak se sendmail (procmail?) zachova, pokud quota pretece ...
> (uklada vubec lokalni mailer postu pod uid=recipient?)
>
> Mate, prosim, nekdo s timto zkusenosti?
> (nechce se mi zasahovat do beziciho systemu, kdyz si nejsem jisty,
> jestli je to korektni reseni)

Jam mam nastaveny soft quoty (7 dni) a hard quoty. Po dosazeni hard quoty
nebo vyprseni soft nemuze sendmail zapsat do schranky prijemce a postu
vraci odesilateli s chybovou hlaskou 'mailbox quota exceeded' nebo
podobne.

Kazdy den rano poustim kontrolni skript ktery zjisti kdo ma prekrocenu
soft kvotu a posle mu o tom informaci (aby se to uzivatel vubec nejak
dozvedel). Taky mi od te zpravy posle kopii abych vedel kdo ma quotu
prekrocenou az bude otravovat ze mu neco nechodi abych to nezkousel
hledat. Kdyz ma nekdo prekrocenou hard quotu posila to mail jen mne
(jemu uz jaksi nejde nic poslat).

Pomer quoty soft/hard mam asi 1/2 .