Kdo me nauci konfigurovat sendmail? - to bude na dlouho

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Pátek Červenec 14 11:24:38 CEST 2000

> Prosba: jestli mi nekdo muze ukazat vzorovy
> soubor pro konfiguraci:
>
> mam pop3 ucet u ISP pro celou domenu "domanin"
> postu stahnu fetchmailem
> mam sendmail a k nemu pripojene M$ pocitace pres ipop3d
> postu z M$ odesilam sendmailu
> potrebuji aby vse co odeslu pro "domain" se mi roztridilo doma
> a ostatni posta aby odesla pres smtp k memu ISP
> mam pevnou linku, ale zajima mne nastaveni i pro dialup

Nejsem na sedmail velky odbornik, vlastne jsem ho kdysi zkonfiguroval
a vetsinu detailu zapomnel, proto doufam, ze pripadne nepresnosti nekdo
opravi. Sendmail pouzivam na dial-upu + lokalni sit.

Nastaveni nasledujici:

  divert(-1)dnl
  include(`../m4/cf.m4')dnl
  define(`confDEF_USER_ID',``8:12'')dnl
  define(`confDEF_CHAR_SET', `iso-8859-2')dnl
  define(`SMART_HOST', `mbox.vol.cz')dnl
  FEATURE(`nocanonify')dnl
  FEATURE(`accept_unresolvable_domains')dnl
  define(`PROCMAIL_MAILER_PATH',`/usr/bin/procmail')dnl
  OSTYPE(`linux')dnl
  undefine(`UUCP_RELAY')dnl
  undefine(`BITNET_RELAY')dnl
  GENERICS_DOMAIN_FILE(`/etc/mail/my_domain')dnl
  FEATURE(use_cw_file)dnl
  FEATURE(local_procmail)dnl
  FEATURE(masquerade_envelope)dnl
  FEATURE(genericstable)dnl
  FEATURE(always_add_domain)dnl
  MAILER(procmail)dnl
  MAILER(smtp)dnl

staci tento soubor nahrat do /usr/share/sendmail.cf/cf a spustit

  m4 vol.mc > sendmail.cf

dalsi dulezity soubor je /etc/mail/genericstable.txt, ktery vypada
nasledovne:

    dawyd na twoflower            kuzela na mbox.vol.cz
    dawyd na cohen                kuzela na mbox.vol.cz
    user na twoflower             user na seznam.cz
    guest na twoflower            host na email.cz

Sendmail ale necte textovou podobu genericstable, potrebuje vytvorit
binarni verzi pomoci:

    makemap hash genericstable < genericstable.txt

Pokud chcete, aby vas server prebiral postu i pro jine hosty nez je
sam, pouzijte /etc/mail/sendmail.cw (nebo /etc/mail/my_domain -- ted
nevim, ktery z nazvu je spravny, mam vytvoreny link a nechce se mi
to hledat), obsahujici:

    twoflower.discworld
    twoflower
    cohen.discworld
    cohen
    mrakoplas.discworld
    mrakoplas

twoflower, cohen a mrakoplas jsou lokalni servery, discworld je localni
domena.

Lokalni posta se mi dorucuje pomoci procmailu (man procmail je velice
pekne zpracovany), SMTP server sveho providera doplnte misto "mbox.vol.cz",
ipop3d nepouzivam (se SMTP nesouvisi), takze s nim vam nepomuzu.

Nastaveni pro pevnou linku a dial-up by se AFAIK nemelo lisit, na dial-upu
se (kdyz jste offline) pouze dozvite, ze "mbox.vol.cz" unreachable. Do
/etc/ppp/ip-up byste si mel pridat prikaz "runq", ktery nashromazdenou
postu odesle.

Hodne stesti
--
                                   David Kužela