Kdo me nauci konfigurovat sendmail? - to bude na dlouho

Ivo Hanuska hanuska.conference na main.trade-cz.com
Pondělí Červenec 17 10:15:27 CEST 2000

Cim se dorucuje posta (tedy, jakym MDA) se da zjistit z konfigurace, tedy se
souboru sendmail.cf. Co se jak dorucuje najedete zejmena v sekci o delivery
agents. Je to na konci sendmail.cf

Tam treba najdete:

Mlocal,         P=/usr/bin/procmail, F=lsDFMAw5:/|@qSPfhn9, S=10/30,
R=20/40,
                T=DNS/RFC822/X-Unix,
                A=procmail -Y -a $h -d $u

dalsi v dokumentaci.

No, rozdil je sendmail a procmail je velmi jednoduchy. Sendlil je MTA,
neboli Mail Transfer Agent. Jeho úkolem je postu prijmout, podrobit jeji
zahlavi jakymsi pravidlum a predat dorucovacim agentum.

Procmail je MDA, neboli Mail Delivery Agent, pro lokalni doruceni. Jeho
úkolem je prevzít poštu od MTA (neboli ve Vasem pripade od SendMailu) a
zapsat ji do prislusne schranky.

Myslim, ze nez ptanim se na podobne zakladni veci, by jste mel precist
nejakou knihu o Sendmailu, nebo o funkci SMTP obecne. Nebo si procist radne
dokumentaci o Sendmailu na www.sendmail.org.

S pozdravem

Hanuska