zjisteni odesilatele

Jan Satko satko na quanto.uniag.sk
Pondělí Červen 5 17:46:01 CEST 2000

> nekdo mi od vikendu pouziva smtp server k rozesilani spamu. nemam skoro
> zadne zkusenosti se sendmailem ... jak zjistim, z jake adresy prisla vyse
> zminena zprava ? dokumentace rika, ze verse 8.9.x maji relay vypnuty
> defaultne, jak je tedy mozne, ze nastalo toto. vyplyva z toho, ze to
> rozeslal nejake clovek, ktery ma na nasem linux boxu ucet (velmi
> nepravdepodobne)?

8.9.3 ma relay-vypnuty a ked chce teda niekto poslat cez server postu tak
musi splnat jednu z tychto moznosti:

- dotycna domena(na ktoru posielame) musi byt v subore relay-domains a
vtedy na nu moze posielat hocikto postu (ak access alebo blacklist nemaju
nic proti)
- zdrojova adresa (clientovo ip-cko) ktora chce cez server postu hocikam
(cize napr. nas plateny zakaznik) musi byt uvedena v subore access
napr.
10.10	RELAY (cela siet 10.10 moze cez nas posielaty postu hocikam)

Ked nie je ani jedna podmienka splnena (nie je to nas zakaznik) a chce
posielat postu na nejaku inu domenu ako je v relay-domains (alebo na nas
server) tak dostane relay-denied.

Regards,
--
      Jan 'EIS' Satko        Slovak Agricultural University
 network & system manager           Tr. A. Hlinku 2