Qmail a dial-up

Petr 'Crusader' Kriz xcrus na atlas.cz
Úterý Červen 6 22:22:28 CEST 2000

Muzete mi nekdo osvetlit pro Vas zrejme jasne zalezitosti ohledne
transportu mailu pod Linuxem?

Mam v soucasnosti sit se serverem (Red Hat 6.1) a 20-ti stanicemi
(Win 98, NT). Nainstaloval jsem na serveru Qmail a v soucasnosti
jsem ve stadiu, kdy lokalni maily v ramci mojedomena.cz chodi
presne tak, jak jsem si predstavoval. Na serveru je pusten ipppd,
ktery uzivatele aktivuji pomoci mserveru ...

Jak jsem vycetl bude nutne pouzit fetchmail ke stahnuti posty ze
schranky u providera. To je mi jasne ... Fetchmail stahnuty balik
pro mojedomena.cz preda Qmailu a ten ho distribuuje dale.
No problem ...

Ale! Jde mi ted o cast pri odesilani posty z moji lokalni domeny
ven (tedy do sveta :-))) Pokud odeslu zpravu z klienta vrati se mi
s hlaskou ze ji nema kdo prenest.
Cetl jsem vsude o serialmailu, ktery haze "venkovni" maily do
jednoho mailboxu a jakmile se zaktivuje ippp provede odeslani
pres providera.

Otazka : Nejde to bez serialmailu? Umi tohle Qmail sam o sobe?
               Jak mam zajistit odesilani posty ven bez dalsich nadstaveb?

Predstavuji si to tak, ze Qmail obdrzi zpravu, ktera ma jit mimo mou
domenu, ulozi ji do fronty a jakmile je aktivni ippp link, provede
odeslani na smtp server providera sam.

P.S.: Jen pro poradek ... Mam verejnou fixni IP adresu (tedy zadne
dynamicke pridelovani adres. Jako klienty pouzivam Microsoft Outlook
(to je myslim nepodstatne) a postu dorucuji do $HOME/mbox.

            Dik za rady

                            Petr 'Crusader' Kriz