Qmail/postfix/sendmail [Re: anti-relay-dalsi pokus ?]

Vladimír Solnický solnicky na tmp.cz
Středa Červen 14 15:55:09 CEST 2000

Nasledujici dopis vyjadruje osobni hodnoceni zalozene na jedne vlastnosti
qmailu -- pokud ji nekdo povazuje za nedulezitou, samozrejme se cele
hodnoceni stava bezpredmetnym. Pisi jen proto, ze si myslim, aby se
pripadnš ,,vedelo`` o zminovane vlastnosti; ne proto, ze bych chtel nekoho
presvedcovat o tom, co ma pouzivat.

14. 6. 2000 napsal(a) Petr Novotny na téma ,Re: anti-relay-dalsi pokus ?`:

PN> Otazka u "komponentovych" baliku typu qmailu neni "Co vsechno s
PN> tim lze udelat?" (protoze staci upravovat komponenty, pripadne do
PN> retezcu komponent priprahovat dalsi) ale "Na co z toho, co chci
PN> udelat, najdu predpripravene zdrojaky, a co si budu muset napsat
PN> sam?" Podotykam, ze "napsat si sam" je vetsinou trivialni, nebot
PN> interakce s okolim je pres jednoducha a dobre dokumentovana
PN> rozhrani.
PN>
PN> Pokud vahate, podivejte se na www.qmail.org, co vse uz nekdo
PN> napsal. (A taky se podivejte na www.inter7.com/vpopmail, at vidite,
> [...]

Já osobně z hlediska aplikacni vrstvy vidim jako závažny nedostatek qmailu
vuci sendmailu/postfixu to, ze aniz by ,,musel``, porusuje RFC definujic
8BITMIME presne tim zpusobem, ktery celou snahu autoru tohoto rozsireni
ESMTP posila do haje. Jinymi slovy, s pristupem autora qmailu jsme mohli
zustat u ,,Just Send 8`` a nebylo treba vymyslet 8BITMIME. Nevadi to
(tolik), pokud zajistim, ze odchozi posta nikdy nebude mit ,,C-T-E: 8bit``
(coz u nas neni a tak pouzivame zbyvajici cleny trojice, i kdyz na jedne
pobocce jeste qmail preziva pro nedostatek casu).

Chtel bych rici, ze co vyse pisi platilo asi pred rokem, takze pokud byl
qmail modifikovan, uz tomu muz ebyt jinak. Tuto informaci jsem take
zjistoval osobne a ,,empiricke testy ukazaly, z enejsem neomylny
:-)``. Vzhledem k rozsirenosti qmailu bych si i pral, kdyby me nekdo
presvedcil, ze jsem se mylil :-)

S pranim pekneho zbytku dne

V. S.

P. S.  Zatim se jen ucim ,jak psat potencialne konfliktni stanoviska tak,
abych nevyvolal valku slov -- budu rad, kdyz tento pripad bude uspesnym v
rade :-)

--
Mgr. Vladimír Solnický <solnicky na tmp.cz>, odd. systémové administrace ÚIT,
TMP -- Tel. montáže Praha, a. s., Šenovská 434, 182 03 Praha 8-Ďáblice, CZ,