Sendmail 8.10.2

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Středa Červen 21 08:38:11 CEST 2000

"Juraj Hajka" <jhajka na pal-inalfa.sk> wrote:
> Chcem prejst na sendmail 8.10.2. z 8.9.3.
> Ma niekdo skusenosti kladne alebo zaporne s prechodom ?

Prestoze jsem se jeste nedostal k tomu, abych udelal upgrade na vsem,
kde znam heslo roota, tak mam kladne zkusenosti. Prinejmensim v oblasti
konfigurace se objevilo vylepseni nekolika veci, ktere byly udelany uplne
blbe:

- v access databazi lze rozlisit, zda se zaznam vztahuje na adresu
  odesilatele (To:), prijemce (From:) nebo na stroj, ktery se pripojuje
  jako SMTP klient (Connect:); v predchozich verzich byl access jeden
  velky zmatek - kvuli tomuto jsem upgradoval (uzivatele nejenze posilali
  dopisy z modemovych adres, ale jeste nejakym zpusobem dostali do tech
  dopisu adresa odesilatele se jmenem toho modemoveho pripojeni)
- prepisovani pomoci virtusertable se neprovadi na domeny z $=w (cili
  lokalni), ale na domeny z $={VirtHost} - tohle jsem potreboval pred
  casem a resil jsem to okopirovanim pravidel pro vyhledani ve
  virtusertable a vypustenim testu na $=w (ten test je tam pry z duvodu
  efektivity - u programu, ktery se temer zastavi, kdyz ma vice dopisu
  ve fronte, to fakt sedi)
- lze nastavovat flagy jednotlivym maileru v .mc souboru (takze treba
  pro mailer relay lze pridat flag e bez zasahu do sendmail.cf souboru)
  - vhodne pro stroje v siti pripojene pres dialup; posta po lokalni siti
  se dorucuje mailerem smtp, do Internetu jde mailerem relay, ktery se
  nastavi na expensive, takze se strka do fronty a odesila se az pri
  pripojeni do Inetu

                                                        S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229