SMTP pres ruzne providery

Pavel Franc pfranc na retia.cz
Čtvrtek Březen 23 13:10:39 CET 2000

Dobry den,

mam problem s posilanim posty. Mam Linux RH 5.1, sendmail 8.8.7-17,
dial-up. Sendmail mam nakonfigurovan (viz nize) podle dobrych rad ruznych
lidi tak, aby lokalni postu dorucoval okamzite, ostatni veci si uklada ve
fronte a pri pripojeni k providerovi je posle pres dany SMTP server.

Tohle dobre funguje pro standardni pripady, napr. pripojeni k providerovi
volny.cz a sendmail nastaveny na posilani posty na smtp.volny.cz. Protoze
ale na nasi mizerne analogove ustredne mivam casto problemy spojit se s
jednim providerem, pripojuji se obcas i pres World Online. Jenze posilani
posty na server smtp.volny.cz v takovem pripade skonci chybou:

	550 <mojejmeno na foo.cz>... Relaying denied
	mojejmeno na foo.cz... User unknown

Kdyz konfiguraci sendmailu v tomto pripade zmenim na SMTP server
worldonline.cz, je samozrejme vsechno v poradku. Da se nejak zajistit
posilani posty pres jeden SMTP server, at jsem pripojen pres kterehokoli
providera? Nebo se do konfigurace sendmailu da zadat vice alternativnich
SMTP serveru, treba pro pripad, ze by jeden z nich byl zrovna nedostupny?

Zkousel jsem najit odpoved v archivu konference, ale vysledky experimentu
byly spis horsi; tusim, ze recepty k nastaveni parametru relayingu
sendmailu, ktere se v konferenci vyskytly, jsou urceny spise na stranu
SMTP serveru. Moc se v tehle problematice nevyznam a v dokumentaci k
sendmailu jsem se uz uplne ztratil.

Jeste jedna vec me trapi: pri posilani posty SMTP server kontroluje
existenci domeny odesilatele. Ze zoufalstvi jsem svuj pocitac pojmenoval
nejakym existujicim jmenem, coz server uspokojilo; da se tahle kontrola
nejak vypnout? Nebo se muj pocitac opravdu musi nejak rozumne jmenovat?
Anebo se maji hlavicky mailu prepisovat nejakym "masquerade" postupem? (S
temihle parametry sendmailu jsem si zkusil pohrat, ale se zlou jsem se
potazal:)

Konfiguracni soubor sendmailu:

	divert(-1)
	include(`../m4/cf.m4')
	define(`confDEF_USER_ID',``8:12'')
	define(`confDEF_CHAR_SET', `iso-8859-2')
	OSTYPE(`linux')
	FEATURE(masquerade_envelope)
	FEATURE(genericstable)
	FEATURE(use_cw_file)
	FEATURE(redirect)
	FEATURE(nouucp)
	FEATURE(nodns)
	FEATURE(nocanonify)
	define(`confBIND_OPTS',`-DNSRCH -DEFNAMES')
	define(`confTO_QUEUEWARN', `3d')
	define(`confCON_EXPENSIVE', `true')
	define(`confPRIVACY_FLAGS', `authwarnings,needexpnhelo,needvrfyhelo')
	define(`SMTP_MAILER_FLAGS', `ea')
	define(`SMART_HOST', `smtp:[smtp.volny.cz]')
	FEATURE(local_procmail)
	MAILER(procmail)
	MAILER(smtp)

Dekuji za vsechny rady.

                                                   Zdravim
                                                 Pavel Franc

Pavel Franc, Retia, a.s., mailto:pfranc na retia.cz   / \ |/
Prazska 341, 53002 Pardubice, tel. 040/68 52 230  ( @// \