QMAIL logy, mailboxy

Martin Macok martin.macok na underground.cz
Úterý Květen 16 10:35:05 CEST 2000

On Tue, May 16, 2000 at 08:27:28AM +0200, Tomas Lada wrote:
> Jsem tady od toho abych se to naucil a zakladni konfigurace mailserveru do

Sam to pisete, VY jste tady, abyste se to naucil a ne, ze MY jsme tady,
abysme vas to naucili :)

> cehoz spada i velikost maiboxu sakra nemuze byt nic sloziteho. To se neda
> nastavit primo na tom mailserveru? Ve vsech mailserverech se ty quoty
> konfiguruji takhle podivne?

Pokud by se to nastavovalo primo na mailserveru, tak by to neresilo
problem. Predstavte si, ze posta je v klasickych mailboxech v
/var/spool/mail/uzivatel (ci /var/mail/uzivatel) a mailserver vi, ze kdyz
schranka je velka XYMB, tak ze do ni nema dorucovat dalsi postu. Jenze
uzivatel muze do sveho mailboxu zapisovat, takze by ho mohl sam zvetsovat,
az by mohl zaplnit celkovou diskovou kapacitu na diskovem oddilu s
mailboxy. To by vedlo k tomu, ze by posta nechodila ZADNEMU uzivateli,
ktery ma mailbox v /var/spool/mail.

Toto je duvod, proc velikosti klasickych mailboxu se resi kvotami, ktere
jsou naimplementovane v OS, a ne v mailserverech.

Dalsi duvod je ten, ze uzivatel si muze (vetsinou) sam rozhodnout, kam a
jakym programem mu bude prichozi posta ukladana (~/.forward - |procmail,
maildrop ...), tedy zde je mailserver vysachovan ze hry - pouze postu
prijme a preda nejakemu programu, ktery si uzivatel zvolil a mailserver se
uz nedozvi, zda ten program email zahodil/ulozil, ani kam.

bye

--
< Martin Mačok        martin.macok na underground.cz           <iso-8859-2>
  \\  http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~macok/  http://underground.cz/  //