QMAIL logy, mailboxy - zase o neco dale

Tomas Lada tomas.lada na hsvos.cz
Středa Květen 17 13:57:57 CEST 2000

> Adresar? Snad soubor, ne.

Ne adresar.
Posta pak bude v /home/jmeno_uzivatele/Mailbox/zprava, aspon doufam...

> man ln; to jste udelal naopak - ted /home/jmeno_uzivatele/Mailbox
> ukazuje do /var/spool/mail. Takze stale dorucujete do
> /var/spool/mail...

Ted jsem linky smazal a udelal:
ln -s /home/jmeno_uzivatele/Mailbox /var/spool/mail/jmeno_uzivatele
Zkusil jsem poslat cca 4MB email (z uctu uzivatele, ktery ma omezenou kvotu
1MB)
na ucet uzivatele ktery ma kvotu  2MB. Mejl se mi nevratil a navic se mi
zrejme blokla schranka,
protoze se tam nemuzu prihlasit. Mejl mi pritekl do
/var/spool/mail/jmeno_uzivatele kteremu jsem to posilal.
To se mi moc nelibi.

> Restartoval jste pak qmail, doufam.

Jiste.

> No samozrejme. Vzdyt rikate, ze jste dal kvotu na /home. V /home
> je jen symlink - ten misto nezabira!

To jsem si pak taky vsimnul.

> Pokud pouzijete chytry software (mam na mysli pop3/imap server,
> ale treba i lokalni MUA), ktery /var/spool/mail nepotrebuje, pak ty
> symlinky nemusite delat vubec.

Co by jste mi tedy doporucil?

PS. Kvoty mi ale chodej.