QMAIL logy, mailboxy - zase o neco dale

Tomas Lada tomas.lada na hsvos.cz
Středa Květen 17 14:57:49 CEST 2000

> Myslite, ze kazda zprava bude jako samostatny soubor? Tomu
> formatu se rika maildir; v /var/qmail/rc musite "./Mailbox" opravit na
> "./Maildir/" (vsimnete si toho / na konci). Maildir musite vytvorit
> prikazem maildirmake (v kontextu daneho uzivatele; pro jeste
> nevytvorene uzivatele vytvorite maildir smahem pomoci
> "su -c "/var/qmail/bin/maildirmake /etc/skel/Maildir"".

No to jsem si puvodne predstavoval, ale je mi jedno jestli bude kazda zprava
jako samostatny soubor
nebo vsechno v jednom souboru. Spis co je jednodussi na konfiguraci.
Potreboval bych ten mejlserver rozchodit
s tim drobnym omezenim na mailboxy a casem to vyladit podle svych
predstav...

> Mail je ve fronte (qmail-qread, pripadne viz log). Vrati se, az vyprsi
> (tj. zhruba za tyden).

Neni to moc dlouha doba?

> Co znamena "nemuzu prihlasit"?

No jednoduse se prihlasuji k Linuxu (mailserveru) pres stroj s W95kama
(Netscape Messenger)
a pise mi to bad authentization a heslo i login je v poradku. Ale ted jsem
to zkusil znovu a uz se to rozjelo,
takze nevim.

Mejl mi pritekl do /var/spool/mail/jmeno_uzivatele kteremu jsem to
posilal. To se mi moc nelibi.

> To je divne. Je to opravdu ten mail, co jste posilal? Pokud je vse
> tak, jak popisujete, mail se v /var/spool/mail/jmeno objevit proste
> nemohl.

Opravdu se tam objevil. Mam tam 2 nove soubory:  jmeno_uzivatele (kteremu
byl ten mejl urcen)
a  @BOGUS.jmeno_uzivatele.wNV
Nejhorsi na tom je, ze kdyz se prihlasim jako adresat majlu, tak si ten
velky mejl k sobe na pocitac v pohode
stahnu. Zda se mi ze to nedorucuje do toho /home/jmeno_uzivatele/Mailbox.
Zkusil jsem i vytvorit soubor Mailbox
a smazat ten adresar /home/jmeno_uzivatele/Mailbox/ a nalinkovat ho, ale
porad to same.

> Doporucil bych pouzit maildir a qmail-pop3d (jeho rozchozeni je
> popsano v FAQ #5.3).

A kdybych vypustil ten adresar /Mailbox/ v /home/uzivatel/ a prijimal postu
do souboru /home/jmeno_uzivatele/Mailbox tak take?