QMAIL logy, mailboxy - zase o neco dale

Tomas Lada tomas.lada na hsvos.cz
Čtvrtek Květen 18 09:11:49 CEST 2000

> Takze vam stale dorucuje procmail do /var/spool/mail; jinymi slovy,
> qmail jste nerestartoval, ac jste se nam pokusil tvrdit opak.

To bych si nikdy nedovolil. Qmail jsem opravdu restartoval pomoci rc
skriptu. Ale problem byl v tom,
ze jsem po tom rebootoval pc a v /etc/rc.d/init.d/qmail jsem mel nastaveno:
qmail-start '|preline procmail' splogger qmail &.
Takze se omlouvam.
Nyni jsem nastavil:
qmail-start ./Mailbox splogger qmail
Jeste maly dotaz k souboru /home/jmeno_uzivatele/Mailbox.
Musi mit nejaka specificka prava nebo neco. Ja jsem ho vytvoril a "nechal"
prazdny.

> [procmail taky linky ve /var/spool/mail rusi a mailboxy zaklada
> znovu.]

Aha.
No linky jsem tedy udelal znovu.

> Pokud vas zajima "jak zastavit qmail", je odpoved "vhodnym
> zpusobem zabit qmail-send a pockat, az se ukonci probihajici
> qmail-local, qmail-remote a nakonec i qmail-send". Vhodny zpusob
> zalezi tez na zpusobu spousteni - kill zabere vzdy :-)

Ted jsem zkousel posilat emaily z uctu jednoho uzivatele na druhy a ty mejly
se nekam ztracej....
V  /var/qmail/queue/55672 jsem objevil:
u503 p965 Ftomas.lada na szes.cz Tfranta.novak na szes.cz
To jsem posilal naposledy. Byl to maly mejl cca 100Kb, ale v
/home/franta.novak/Mailbox jsem ho nenasel. Jak jsem ten soubor vytvoril,
tak tam je.. porad ma nulovou velikost.
A kdyz se prihlasim k mailserveru pres pop3 jako franta.novak tam nemam
zadne zpravy. Nestoji to nekde ve fronte? I kdyz by se mi to zdalo divne,
jelikoz kdyz jsem maily dorucoval do /var/spool/mail/ tak mi tohle chodilo.
Nevite kam se ty mejly ztracej?