Asi vyreseno: MX points back ...

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Čtvrtek Květen 18 09:53:36 CEST 2000

Soubor /etc/mail/mailertable

"Mirek Tichy" <mtichy na alfatel.cz> wrote:
> Problem se zdanlivou ignoraci polozky
> .domena.cz     smtp:[mailserver] zmizel ve chvili,
> kdy jsem odstranil na zacatku tu tecku. Neni mi vsak jasne proc.
> Muze mi jeste nekdo rici, jaky je rozdil mezi relay a smtp v teto polozce ?

Radky s teckou pred domenou by se mely tykat poddomen (ale ne uz jejich
poddomen - viz prvni $- v

R$* <$- . $+ > $*       $: $1$2 < $(mailertable .$3 $@ $1$2 $@ $2 $) > $4

V mailertable maji mit hodnoty tvar mailer:server - cili smtp:[mailserver]
znamena, ze se ma pouzit mailer smtp, poslat dopis na mailserver a
neprovadet lookup adresy mailserveru (ted si nejak nemuzu vybavit,
v jakem smyslu neprovadet lookup ;-).

Jinak o funkcnosti databaze se lze presvedcit pomoci

/usr/sbin/sendmail -bt
/map databaze klic

- tak muzete casto prijit na to, ze databaze ma spatna prava, format (taky
jsem prevcirem vyrobil databazi omylem pomoci makedb misto makemap), obsah,
umisteni atd..

                                                        S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229