zkusenosti s avpcheck-qmail-0.0.3-1 ?

Rehor Petr p.rehor na decros.cz
Čtvrtek Květen 18 17:43:40 CEST 2000

Ja jsem od Avp pro Sendmail videl prvni betaverzi. Jestli jsem
spravne pochopil smer, kterym se to cele ubira, tak to funguje
stejne jako Amavis s AvpDemonem, ale vyuziva to toho, ze maily
neni treba rozebirat na soucasti. Stejne jako Amavis to fungovalo
jenom na lokalni maily, ale mozna, ze uz to vylepsili.

> Ostatne kde se daji sehnat informace o cenach avp pro linux.
> Ja jsem nenasel ani zminku ani na avp.com ani na kasperkylab.ru.
> (tuto informaci asi primo na mne abychom neporusili zvyklosti
> konference)

Snad to nebude tak hrozne poruseni pravidel. Ja ho nakupuju u PCS
a mel by jit koupit i u AEC. Cena Avp pro Linux, ktera zahrnuje
Avp a AvpDaemon je cca 4.500 Kc, cena Avp pro Linux Server, ktra
navic obsahuje Avp pro Sendmail/Qmail je cca. 25.000 Kc (vse bez DPH).

> Amavis je bohuzel jako skript shellu nebo perlu.

Amavis je Perlovy skript, ktery umi rozebrat mail na soucasti a ty
pak predhodit antiviru. Pouziva se misto lokalniho maileru, oskenuje
maily a vysledek preda do procmailu k doruceni.

Amavis muze pouzivat i hloupe antiviry, ktere si neporadi s MIME,
pripadne se zip/gzip/tar/tgz.

> Nevim co to udela kdyz nekdo posle wordovsky soubor (cca
> 100K) na adresu 'vsichni', coz je cca 150 mailu. Pouzivam na to

V sendmailu se da nastavit, jsetli mailer umoznuje dorucovat vice
prijemcum soucasne. Pokud Avp pro Sendmail/Qmail tohle umi, tak by
mel zvladnout skenovat mail jenom jednou pro vsechny adresaty.
Predpokladam, ze u Qmailu bude mit konfigurace maileru obdobne
moznosti.

> Linux RedHat 6.x a Qmail Maildir. Stroj je P120 a 128MB

Prave proto jsem udelal http://www.decros.cz/~reho/check_virus ktery
je zaintegrovany do vnitrnosti sendmailu a kazdy mail se skenuje jenom
jednou bez ohledu na pocet adresatu (coz je potreba pro interni
mailservery a pro servery s konferencemi). Vam to asi nepomuze, leda
jako idea jak se s tim vyporadat v Qmailu :-)

Podle me zkusenosti FreeBSD na i486 a AvpDaemon zvlada oskenovat tak
asi 100 kB/s. Pokud se pouzije Avp, musi se pripocist 2s na kazdy
mail na natazeni virovych vzoru.

Petr

DECROS s.r.o.          J.S.Baara 40, Ceske Budejovice, Czech Republic
Tel: +420-38-7312808   Fax: +420-38-7311480      http://www.decros.cz