Nelokalni uzivatel na lokalni domene

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Středa Květen 24 20:10:45 CEST 2000

Slavek Banko (axis) <slavek.banko na axis.cz> wrote:
> Problem je, ze vsechny adresy jsou ze stejne domeny. Na Internetu u
> providera maji postovni server, pro svou domenu firma.cz - ze ktereho si
> emaily uzivatel v_jinem_meste vyzvedava.
>
> Nyni se mi jedna o nastaveni lokalniho postovniho serveru tak, aby
> lokalni postu neodesilal na jejich server v Internetu, ale vyridil
> lokalne (bez napojeni na internet). Az na zminene uzivatele.
>
> Take jsem uvazoval pouzit virtusertable, jenze tim bych musel zmenit v
> adrese v_jinem_meste na firma.cz zmenit domenu, cimz by se ale email stal
> [...]

U providera je potreba odstranit z /etc/sendmail.cf ty priblble testy na
$=w pred pouzitim databaze virtuser (kdyz uz jsem to napsal do databaze,
aby se to prepisovalo, tak proc to mam jeste povolovat nekde
v /etc/sendmail.cw ?!? - Hmmm v 8.10 tam dali $={VirtHost}, treba v 8.27
uz to daji konecne pryc!). Pak by u providera byly pro uzivatele, jejichz
posta ma zustat na providerovskem serveru, ve virtusertable polozky

uzivatel na domena.cz     schranka

ktere by zajistily lokalni doruceni.

Dal to zalezi na tom, jak dopravujete postu do te firmy - pomoci SMTP, POP
nebo UUCP? U POP se proste vsechno ostatni nahazi do jedne schranky:

@domena.cz            firemni_schranka

pripadne se jeste udela finta pro pridavani X-Envelope-To:

@domena.cz            firemni_schranka+%1

spolu s prislusnym obsahem .procmailrc (viz tusim FAQ na
http://www.sendmail.org) pro uzivatele firemni_schranka. Pri pouziti SMTP
by melo fungovat neco jako

@domena.cz            %1 na stroj.domena.cz

pricemz tomu stroji za dialupem by se reklo, at prijima postu i pro
domenu stroj.domena.cz. Pro odesilani posty ze stroje za dialupem pro ty
externisty staci aliasy, jak uz nekdo psal.

Mozna by bylo lepsi u providera spise zmenit domenu tem externistum
a pro tu zmenenou domenu prijimat postu lokalne.

                                       S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229