Antivir a SMTP

Martin Postulka Martin.Postulka na cerge.cuni.cz
Pondělí Listopad 20 13:04:25 CET 2000

Lubos Kaspar wrote:

> Antivirove funkce jsou bytostne aplikacni zalezitost.
> SMTP-server posloucha na portu 25 a prijima a dale prepravuje
> postu jako uzavrene baliky, takze tato jeho jasne definovana
> funkce by nemela byt rozmelnovana. Jak by se mohla angazovat sit,
> to si pri nejlepsi vuli nedovedu predstavit - to jako ze by nejake
> routery mely neco zkoumat?! Podle me by si s MS-viry mely hrat
> koncove MS-systemy pri prezentaci. Zadne dilema nevidno.
> --
>                                                 Lubos Kaspar

<flame>
Dilema existuje (spravcovo). Nerikejte, ze ho nevidite. :-))
To je obecne problem tlusteho klienta s polosvepravnymi uzivateli.
Distribuce cehokoli pak ma omezenou spolehlivost a ucinnost.
Na uzivatele spoleh neni a centralni sprava distribuovaneho neni
podporovana natolik, aby nestalo za to, snazit se vsemi prostredky,
tj. napriklad zaradit to nekam, kam to technologicky nepatri, ale
aspon je to pod kontrolou. Nikdo netvrdi, ze je to dobre reseni,
kdyz jsou na vyber jen ta spatna. :-(
</flame>

Donedavna jsem taky pohrdlive frkal, ale kdyz vam i uzivatele,
o kterych jste meli lepsi mineni, zurive klikaji na prilohy
s podezrelym jmenem a priponou exe a pote co jim to antivirak
zahlasi, to zkousi znovu a znovu, jestli to prece jen neotevrou. :-(((

Martin Postulka