Jak zmenit tridu chyby pro "nameserver timeout"

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Pondělí Říjen 2 16:38:00 CEST 2000

On 2 Oct 2000, at 16:27, Lubos Kaspar, CNB (Ing. Luboš Kašpar, ČNB wrote:

> : # nslookup -q=mx cz.abn-amro.com
> : *** can't find cz.abn-amro.com: Non-existent domain

Opakujte po mne: nslookup NENI vhodny nastroj na debugovani
DNS problemu. Opakuji. nslookup NENI vhodny nastroj na
debugovani DNS problemu.

> vedel by nekdo prosim, jak funguje nebo ma fungovat sendmail v pripade
> neexistence cilove domeny? Podle vyse uvedeneho se zda, ze hlasi
> jakousi (docasnou) nedostupnost nameserveru, prestoze nslookup
> nasledne indikuje neexistenci domeny.

sendmail dela spravnou vec (zatimco nslookup keca). sendmail
spravne detekuje, ze DNS error je docasny a ne trvaly.

Oba nameservery pro abn-amro.com jsou totiz lame
(nevedi, ze tu domenu maji obsluhovat).

Prvni pomoc pro debugovani DNS je dig:

> [root na saturnin smtp]# dig cz.abn-amro.com mx
>
> ; <<>> DiG 8.2 <<>> cz.abn-amro.com mx
> ;; res options: init recurs defnam dnsrch
> ;; got answer:
> ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: SERVFAIL, id: 4
> ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0
> ;; QUERY SECTION: ;;      cz.abn-amro.com, type = MX, class = IN
>
> ;; Total query time: 780 msec
> ;; FROM: saturnin.antek.cz to SERVER: default -- 195.250.137.225
> ;; WHEN: Mon Oct  2 16:34:17 2000
> ;; MSG SIZE  sent: 33  rcvd: 33

Vsimnete si toho SERVFAIL. Pokud by domena neexistovala, dig by vracel NXDOMAIN.

> Zejmena by me vsak zajimalo, jestli existuje nejaka moznost, jak
> v sendmail.cf (nebo nejak podobne konfiguracne bez m4 a bez vrtani do
> zdrojaku) ustanovit, aby tato chyba byla povazovana za permanentni a
> zprava byla ihned vracena jako nedorucitelna, tj. aby nehnila ve
> fronte a neotravovala prubeznymi hlasenimi s periodou
> Timeout.queuewarn postmastera.

Verte mi, tohle nechcete. Jak byste rozlisil temporary DNS error
typu "lame delegation" od temporary DNS erroru "lookup timeout"?

Tedy, mate jednu moznost: Opatchujte vas resolver, aby (v rozporu
s RFC) lame delegation prohlasil za parmanent error.