zalozni mail server

Edvard Miskej miskej na tmp.cz
Středa Říjen 4 08:10:04 CEST 2000

Hezky den,

> Prvni cast (MX nesmi ukazovat na CNAME) je "strongly
> recommended" v RFC; vetsina resolveru si s tim ovsem poradi (i
> kdyz zanechavaji obcas stiznosti v logu).

Mel jsem pred nekolika dny problem.
Na nasem serveru (Postfix) ma byt dorucovana posta pro virt. domenu 3.radu.
V DNS pro tuto domenu prave MX ukazoval na CNAME.
Vetsina SMTP serveru (Postfix,Sendmail i Qmail) udelali zvlastni vec,
pri dorucovani na nas server dali za @ misto dane virt. domeny,
domenu serveru (nas server) na ktery ukazoval CNAME.

> Treti cast je obecne doporucenihodna (stroj bez reverzu vypada
> amatersky a nezdvorile), lec na funkcnost nema sebemensi vliv.
> Zazil jsem uz mailery, ktere pouzivaly paranoidni DNS checky - ale
> odmitat stroje bez reverzu jsem jeste nevidel.

Na nasem serveru
pouzivame Postfix, ktery odmitne server bez reverze.
Ano, musim hlidat log a popr. upozornit spravce,
ale zase odpadnou podezrele servery...
Je to takovy problem mit v DNS
reverzi mail serveru (pro slusny server a slusneho spravce)?
[Spravci v teto konferenci, maji vsechny Vase servery reverzni zaznam? :-)]
K cemu je tady pak RFC? Tusim v 821 kap. 3.7 atd.

Jen pro zajimavost, DNS vs. Postfix
http://bind8nt.meiway.com/itsaDNSmess.cfm

S pozdravem E. Miskej