vlastni pravidla pro odesilatele

Rehor Petr p.rehor na decros.cz
Pátek Září 1 10:53:14 CEST 2000

> Pridat tak, jak je to napsano ? A prepise to odesilatele ?
> A navic bych potreboval pridat svoje pravidlo typu
>
> R root @ server1 . nspuh . cz  $: root-server1 @ nspuh . cz
>
> taktez bych to poteboval v MC souboru, ale pravdou je, ze se
> mi zatim nepodarilo vnutit ani do CF :-((

Mam takovy pocit, ze kdyz jsem vam odpovidal, tak jsem spatne
pochopil co potrebujete udelat. Ty pravidla co jsem vam poslal
funguji nasledovne:

- domeny $m a $+.$m nesmi byt uvedeny v sendmail.cw, jinak to
  nezabere (stroj si nesmi myslet, ze jde o lokalni postu)
- vsechny maily pro $m a $+.$m jsou predany k doruceni masine $H
  aniz by sendmail prepsal adresata v obalce

Daval jsem to takhle dohromady proto, ze kdyz se domena da do
sendmail.cw a nastavi se $H, tak sendmail prepise v obalce adresata
na <user>@$H a na $H se pak musi udrzovat vice mailovych adres
u kazdeho prijemce - alespon MS Exchange tak funguje :-(

To co chcete jsem taky zkousel a nejde to udelat genericky pravidlem,
protoze kdyz se napise pravidlo typu:

R$*<@$+.$m.>	$1-$2<@$m.>

tak sendmail (alespon 8.9.3) z $1-$2 udela $1.-.$2 no a ty tecky tam
pak prebyvaji. Pokud byste se ale spokojil s formatem $1.$2 nebo
$1+$2 tak by to slo udelat hrave, protoze to jsou oddelovace
definovane v OperatorChars a sendmail potom nepridava ty tecky.

Taky by bylo mozne pridat do OperatorChars pomlcku. Nedokazu ale
odhadnout jake problemy by to mohlo prinest.

Prepisovaci pravidlo se potom prida do sendmail.mc takhle:

LOCAL_RULE_0
R$*<@$+.$m.>$*	$1+$2<@$m.>$3

Pro prepsani adresata pouze v obalce se pouzije LOCAL_RULE_0,
Pro prepsani pouze v hlavickach se pouzije LOCAL_RULE_1.
Pokud se ma prepisovat v obojim, tak se pouzije LOCAL_RULE_3
a za $m nesmi byt tecka, protoze se pravidlo vlozi jste pred
zaverecnou kontrolu v S96.

Petr Rehor

PS: Pro takovehle ukony doporucuju knizku sendmail od Erica Allmana,
kterou vydal O'Reily. Podle ni se da docela dobre pochopit jak
sendmail a sendmail.cf funguje.

DECROS s.r.o.          J.S.Baara 40, Ceske Budejovice, Czech Republic
Tel: +420-38-7312808   Fax: +420-38-7311480      http://www.decros.cz