qmail a zalozni sendmail

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pátek Září 8 08:43:04 CEST 2000

"Zdenek Prchal" <prchal na vtdata.cz> wrote:

>     etrn.pl mail.myisp.com mydomain.com
>
> will do the trick. You can learn about Perl at the Perl Language Home Page.
> The O'Reilly book is also very helpful.
> If you don't have Perl, something like the following script should do the
> trick:
>
>     #!/bin/sh
>     telnet mail.myisp.com. 25 << __EOF__
>     EHLO me.mydomain.com
>     ETRN mydomain.com
>     QUIT
>     __EOF__

O tom uz snad nekdo psal, ze na mnoha systemech (resp. s mnoha telnety)
- treba na Linuxu - to nebude fungovat (telnet proste nebude cekat na
data z druhe strany). Fungovalo mi neco jako

#/bin/sh
( sleep 3; echo EHLO me.mydomain.cz; sleep 3; echo ETRN mydomain.cz; \
  sleep 3; echo QUIT ) | telnet mail.myisp.cz 25 > /dev/null 2>&1

Hodnoty pro sleep chce vyzkouset, stejne jako jestli mail.myisp.cz
umi EHLO. Reseni s expectem je samozrejme blbovzdornejsi (zejmena
na linkach a proti strojum, kde silne kolisa doba odezvy).

                                                          S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229